Restructurarea vizează 300 de piloţi, 900 de însoţitori de zbor şi 1.700 din angajaţii de la sol, i-a informat luni Air France pe reprezentanţii angajaţilor, la o reuniune care a fost întreruptă de protestele sindicatelor care au cerut demisia directorului grupului Air France/KLM, Alexandre de Juniac.
În plus, pentru prima dată în istoria companiei, sunt avute în vedere concedieri forţate, în special în rândul personalului navigant şi al angajaţilor de la sol.
De asemenea, restructurarea personalului va fi însoţită şi de o reducere a numărului de zboruri pe distanţe lungi, dintre care jumătate sunt deficitare, precum şi a flotei companiei cu 14 aparate, cinci anul viitor şi alte nouă în 2017. În acest fel, Air France vrea să reducă frecvenţa zborurilor pentru mai mult de 20 de destinaţii începând din 2016 şi să închidă anul următor cinci legături spre India şi Asia de Sud-Est.
Consiliul de Administraţie al Air France-KLM şi-a dat joi acordul pentru acest plan de restructurare, după eşecul negocierilor cu piloţii cu privire la noile măsuri de productivitate. Conducerea a solicitat anterior personalului navigant să zboare aproximativ 100 de ore suplimentare pe an, fără remunerare, şi să renunţe la unele din zilele de odihnă, un scenariu respins în unanimitate de sindicate. Guvernul francez a făcut numeroase apeluri în ultimele zile la 'responsabilitate' şi la 'eforturi' din partea piloţilor. Statul francez deţine în prezent 17,6% din acţiunile Air France-KLM.
Grupul Air France/KLM, al doilea transportator aerian european după Lufthansa, a trecut prin mai multe reduceri de costuri şi efective în ultimii ani (5.500 de plecări începând din 2012 până la finele lui 2014) care ar trebui să îi permită să revină pe profit în 2015. Însă, compania franco-olandeză este afectată de concurenţa companiilor low-cost din Europa, dar şi de concurenţa rivalilor din Golful Persic pe distanţele lungi. AGERPRES