Un tânăr care a decedat în SUA pe 22 iulie în urma unui accident rutier este considerat de NHTSA o nouă victimă a sistemul de declanșare al airbagurilor Takata care, din cauza exploziei cu o forță prea mare, aruncă schije de metal în întraga mașină. Defecțiunea a dus de-a lungul ultimilor ani la rechemarea a peste 19 milioane de mașini din întraga lume. Vehicuele au fost produse de 12 companii auto, toate având ca furnizor de airbaguri Takata.
În cazul de față, Honda a anunțat că vehiculul cu pricina, un model Accord produs în 2001 a fost inițial rechemat pentru remedierea probleielor airbagurilor în februarie 2010, însă proprietarul nu s-a prezentat. Ajungând la concluzia că vehciulul a fost înstrăinat, Honda a încercat de mai multe ori de atunci să ia contactul cu noul proprietar pentru a remedia problema. Ultima scrisoare de chemare la service a fst trimisă pe 21 iulie, cu doar o zi înaintea fatidicului eveniment.
Takata a acceptat în luna noiembrie a acestui an să plătească o amendă de 70 de milioane de dolari pentru încălcarea normelor de siguranță din SUA și este în fața unui proces care se poate solda cu alte penalități în valoare de circa 130 de milioane de dolari.