Airbus brevetează avionul care zboară de Paris la Tokyo în 3 ore

Airbus a obţinut un brevet pentru un avion de pasageri hipersonic, dar este puţin probabil ca succesorul Concorde să fie dat în folosinţă în viitorul apropiat, scrie The Guardian, în pagina electronică.

Avionul în cauză ar reduce timpul de călătorie de la Paris la Tokyo de la 12 în prezent, la mai puţin de 3 ore. Ideea, publicată pentru prima dată în 2011, este de a folosi trei tipuri diferite de putere a motorului, pentru a urca şi mai sus în atmosferă, în timp ce această aeronavă ar urma să utilizeze piste normale pentru decolare. Acest proiect a câştigat în prezent aprobarea din partea US Patent Office.

Conceptul vine în timp ce societăți comerciale spațiale cum ar fi Virgin Galactic urmăresc să promoveze zboruri spațiale de nivel scăzut. Avionul Airbus propus are "aripi delta gotice", care aduc aminte de curbele elegante ale avionului Concorde.

"Airbus Group și diviziile sale aplică pentru sute de brevete în fiecare an, în scopul de a proteja proprietatea intelectuală", a declarat un purtator de cuvant al companiei. "Aceste brevete sunt adesea bazate pe concepte și idei de cercetare și dezvoltare într-un stadiu foarte incipient de conceptualizare și nu orice brevet progreseaza pentru de a deveni o tehnologie sau un produs realizat pe deplin."

Avionul ar urma să decoleze aproape pe verticală, iar designerii noul "vehicul aerian ultra-rapid" speră să evite boom-ul supersonic care a împiedicat dezvoltarea Concorde dincolo de Atlanticul de Nord, acolo unde a zburat cu de două ori viteza sunetului timp de peste 20 de ani.

Avionul hipersonic va decola cu ajutorul unui motor cu reacţie regulat, înainte de a porni un alt motor care îl va propulsa ca pe o rachetă într-o ascensiune bruscă, trimiţând aeronava mai sus de atmosferă.

O altă serie de motoare cu reacţie, utilizate în prezent în construcţia rachetelor ar prelua apoi avionul, urmând să îl ducă la o altitudine de aproximativ 30 km, iar viteza de croazieră ar urma să atingă Mach 4,5, aproximativ 5741 de kilometri/ ora. Turboreactoarele s-ar reaprinde apoi pentru a permite aterizarea.

Anunțând o propunere similară în 2011, Grupul Airbus, cunoscut atunci sub numele de EADS, a declarat că va dura 30-40 de ani pentru ca acest avion să intra în serviciu. Dar brevetul este conceput desemnează o tehnologie care ar putea fi utilă și în alte evoluții.