Airbus Helicopters, cel mai mare producător mondial de elicoptere civile, a fost afectat de scăderea cererii din partea sectorului de petrol şi gaze ca urmare a ieftinirii ţiţeiului, dar speră să profite de pe urma serviciilor şi a contractelor militare, a declarat vineri preşedintele companiei Guillaume Faury. 

"Este foarte dificil să faci previziuni într-un mediu care se schimbă foarte rapid. Este o piaţă dificilă dar avem speranţa că se va îmbunătăţi uşor", a declarat Guillaume Faury. 

În 2016, Airbus Helicopters a livrat 418 aparate, în creştere cu 5% comparativ cu 2015 şi de asemenea a primit comenzi nete pentru 353 de elicoptere, în creştere faţă de 333 de elicoptere în 2015. La finele exerciţiului, carnetul de comenzi al Airbus Helicopters totaliza 766 de aparate. 

"2016 a fost, probabil, cel mai dificil an de după 2008 pentru industria elicopterelor", a declarat Guillaume Faury. Acesta a spus că ar fi "fericit" să livreze 400 de aparate în 2017, adăugând că Airbus Helicopters şi-a propus ca obiectiv pentru 2017 să ajungă la un raport "book to bill" (raportul dintre comenzi şi livrări ) de 1. 

Faury a mai spus că de la începutul acestui an Airbus Helicopters a obţinut o comandă pentru şapte elicoptere H215, din partea unui client căruia nu a dorit să îi dezvăluie identitatea. 

Airbus Helicopters a inaugurat, recent, noua fabrică din România, o investiţie de 52 milioane de euro, unde va fi produs elicopterul cu două motoare H215, primul aparat fiind aşteptat să iasă de pe linia finală de asamblare în 2018. 

Airbus Helicopters are drept principali concurenţi pe Bell Helicopter, filială a Textron, şi Leonardo în domeniul elicopterelor civile şi pe Sikorsky (divizie a Lockheed Martin), producătorii ruşi şi Boeing în sectorul militar. 

AGERPRES