Airbus urmează să facă disponibilizări
Airbus intenționează să concedieze până la 2.500 de angajați din diviziile de apărare și spațiu ale grupului aeronautic european, în urma pierderilor înregistrate în proiectele de sateliți, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Compania plănuiește să reducă cu 7% forța de muncă din diviziile de apărare și spațiu, în contextul în care, potrivit rapoartelor din presă, acestea se confruntă cu dificultăți financiare cauzate de creșterea costurilor și de întârzierile în proiecte, cum ar fi OneSat. Reprezentanţii Airbus nu au dorit să facă comentarii.
Situația actuală a companiei
Airbus construiește sateliți și avioane de transport și are o prezență semnificativă în programele europene de rachete, apărare și lansare în spațiu. Afacerile sale au fost afectate de costurile ridicate asociate cu sistemele spațiale, inclusiv OneSat, precum și de întârzierile și creșterea costurilor din domeniul apărării.
Concedierile, anunțate pentru prima dată de AFP, urmează unui program îndelungat de revizuire a eficienței la diviziile de apărare și spațiu, cunoscut sub numele de cod ATOM. Anul acesta, directorul general Guillaume Faury a declarat jurnaliștilor că Airbus caută oportunități pentru a stimula activitățile în diviziile de apărare și spațiu, în special în ceea ce privește sateliții.
Nu a fost făcut încă niciun anunț oficial cu privire la disponibilizări sau la numărul exact de locuri de muncă ce urmează a fi reduse. Totuși, este important de menționat că Airbus a indicat recent că divizia sa spațială înregistrează pierderi. În plus, Airbus își propusese să livreze 800 de avioane în acest an, dar în luna iunie a anunțat că va livra doar aproximativ 770 de avioane comerciale, amânând din 2026 în 2027 obiectivul de a avea o producţie lunară de 75 de avioane cu fuselaj îngust.
Livrările Airbus sunt afectate de deficitul de motoare și alte componente, într-un context în care lanțul de aprovizionare din industria aerospațială nu reușește să se redreseze complet după pandemie. Această situație generează întârzieri în livrările de aeronave și complică planurile de producție ale companiei. Experții și insiderii din domeniu consideră că industria aerospațială se pregătește pentru un an 2024 transformator, cu prognoze care sugerează o intensificare a presiunilor privind sustenabilitatea, în paralel cu demersuri de eficientizare a bugetelor.