Guvernul de la Paris va insista asupra păstrării fabricilor Renault în Franţa şi vrea ca ţara să rămână centrul global al grupului pentru inginerie, cercetare, inovare şi dezvoltare, a afirmat miercuri premierul Edouard Philippe, în Senat, transmit DPA şi Reuters.
Executivul este în mod special îngrijorat în legătură cu menţinerea uzinei din Flins, a adăugat oficialul francez.
Acesta a recunoscut că Renault trebuie să fie competitiv, deoarece „nu poţi supravieţui mult timp în industria auto fără a fi competitiv”.
Declaraţia vine după ce mai multe publicaţii franceze au informat că Renault intenţionează să închidă mai multe uzine din Franţa, printre care cea de la Flins, unde sunt asamblate modelul electric Zoe şi Nissan Micra, dar şi uzina de asamblare de la Dieppe, în cadrul unui vast plan de economii care ar urma să fie anunţat săptămâna viitoare.
„Patru uzine vor fi închise în Franţa, Choisy-le-Roi, Dieppe şi Fonderies de Bretagne, pentru început. Cea mai importantă, cea de la Flins, va fi închisă mai târziu”, afirmă săptămânalul Le Canard Enchainé.
„Procesul de reflexie cu privire la restructurarea Renault a intrat în linie dreaptă şi mai multe uzine franceze sunt în mod clar vizate”, susţine şi cotidianul financiar Les Echos.
Potrivit informaţiilor publicate de Les Echos, ar urma să fie închise micile uzine de la Choisy-le-Roi şi Fonderies de Bretagne, precum şi uzina de asamblare de vehicule de la Dieppe, unde este produs modelul Alpine. În fiecare dintre cele trei uzine lucrează mai multe sute de persoane. Les Echos adaugă că uzina de la Flins, care produce în prezent modelul electric Zoe şi are 2.600 de angajaţi, ar urma să înceteze să producă vehicule în câţiva ani şi îi vor fi încredinţate alte activităţi.
Statul francez, primul acţionar de la Renault cu o participaţie de 15%, intenţionează să garanteze un împrumut bancar în valoare de aproximativ cinci miliarde de euro pentru constructorul auto. Însă, acest ajutor nu va implica renunţarea la eliminarea de locuri de muncă.
„Au loc discuţii. Nimic nu este exclus”, a declarat, pentru AFP, o sursă din apropierea discuţiilor.
Producătorul auto francez Renault urmează să detalieze în săptămânile următoare un plan care vizează realizarea unor economii în valoare de două miliarde de euro pe parcursul a trei ani, în ideea redresării situaţiei financiare.
Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană, anunță Agerpres.