Ajutor pentru industria auto din Germania: În coadă de peşte

Ministrul german al finantelor a anuntat ca Germania nu va acorda ajutoare de stat pentru industria auto, in ciuda importantei acestui sector in economie. Pe de alta parte, ministrul economiei a spus ca Guvernul de la Berlin va oferi suport constructorilor macinati de probleme pe fondul crizei economice.Cu toate acestea, Peer Steinbrueck, ministrul finantelor a precizat ca nu este pregatit "sa anunte un plan de salvare pentru sectorul auto si nici sa promita inlesniri fiscale, doar pentru ca ind

Ministrul german al finantelor a anuntat ca Germania nu va acorda ajutoare de stat pentru industria auto, in ciuda importantei acestui sector in economie. Pe de alta parte, ministrul economiei a spus ca Guvernul de la Berlin va oferi suport constructorilor macinati de probleme pe fondul crizei economice.

Cu toate acestea, Peer Steinbrueck, ministrul finantelor a precizat ca nu este pregatit „sa anunte un plan de salvare pentru sectorul auto si nici sa promita inlesniri fiscale, doar pentru ca industria auto exercita presiuni in acest sens”.

Cancelarul Germaniei, Angela Merkel a respins un plan economic ferm pentru salvarea economiei, in ciuda numeroaselor semne potrivit carora, cea mai mare economie din Europa se indreapta spre recesiune. Totusi, Merkel a fost mai putin aspra in privinta sectorului strategic (auto) al economiei germane, pe fondul ajutorului primit de constructorii americani (25 miliarde de dolari).

Franta a anuuntat la randul sau un program prin care vor fi alocate 400 de milioane de euro constructoriulor auto pentru pomovarea dezvoltarii de automobile „verzi”.

„Probabil ca va trebui sa sprijinim puternic industria auto… intrucat se ridica intrebari in legatura cu competitivitatea Europei”, a declarat Angela Merkel. Aceasta a adaugat ca „trebuie privit din nou asupra posibilitatilor de actiune. Oricum, nu va fi vorba de un pachet economic in sensul clasic”.

Federeatia companiilor din industria auto germana a solicitat inlesniri privind investitiile, cum ar fi micsorarile de taxe pentru clientii care cumpara masini noi, precum si modificarea taxelor pentru masinile poluante, pentru a-i determina pe proprietarii de masini vechi sa-si cumpere unele noi. „Efectele crizei financiare si a deteriorarii economiei globale au produs conditii mult mai dificile pe piata auto”, a precizat presedintele Federatiei, Matthias Wissmann.

Vanzarile de masini noi in Europa au scazut cu 8,2% in luna septembrie, ajungand la 1,3 milioane de unitati, in timp ce vanzarile totale din acest an au scazut cu 4% pana acum, ajungand la 11,7 milioane de unitati, a anuntat Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Sursa: DW