EcoSport se bazează pe platforma globală pentru modele de segment B de la Ford şi combină spiritul practic al unei maşini mici cu flexibilitatea, agilitatea şi stilul unui SUV.
Lansat iarna trecută la Auto Expo de la New Delhi, mini-SUV-ul EcoSport a are aceeași platformă ca și modelele Fiesta și B-Max. Ideea că Ford ar putea lansa EcoSport în SUA nu ar fi avut o importanță majoră pentru noi dacă nu ar exista suspiciuni că acest model, sau un frate geamăn, va fi produs în curând la Craiova, în România.
Cu un an în urmă, oficialii Ford anunțau planul industrial al grupului pentru următorii ani. Printre detalii, câteva elemente extreme de importante pentru români. Vestea proastă: „Ford Transit Connect (n.n. – primul produs Ford asamblat la Craiova) urmează să fie construit la fabrica din Valencia”. Vestea bună: „Fabrica Ford din Craiova, România, va construi noua gamă de modele Ford B-MAX începând cu prima parte a anului 2012 şi va produce, în viitor, un al doilea vehicul din clasa B. De asemenea, la începutul lui 2012 fabrica va începe producţia noului motor EcoBoost 1.0 cu consum redus de combustibil”. Ceea ce s-a și întâmplat.
Ei bine, dacă asamblarea lui B-Max a fost confirmată deja pentru primăvara acestui an detaliile despre al doilea model au rămas un secret păstrat cu strășnicie de reprezentanții firmei americane. Întrebat de Capital, la salonul auto de la Frankfurt, dacă acest al doilea model ar putea fi un SUV pornit de la platforma actualului Fiesta, Roelant de Waard, vicepreședinte pentru marketing și vânzări la Ford Europa, s-a mulțumit să răspundă tot cu o întrebare: „credeți că un SUV de mici dimensiuni ar fi potrivit?”.
“Ford EcoSport va oferi o valoare extraordinară, calitate şi economie de combustibil” a declarat Nick Collins, director linie autovehicule platforma B, Ford Europa. “Va oferi, de asemenea, clienţilor o gamă fantastică de maşini de dimensiuni mici, care va include monovolumul compact B-MAX şi noul Fiesta”.
"Nu putem confirma producerea lui Ecosport în Europa. Deocamdată e produs în trei uzine din lume (America de Sud, China și India). Vom vorbi despre asta la timpul potrivit", a declarat un oficial Ford pentru Capital.
EcoSport este primul model global de la Ford care va fi realizat în întregime în America de Sud. Introdus în 2003, Ford a creat segmentul în Brazilia şi a vândut de atunci peste 700.000 de unităţi în regiune. Noul EcoSport va satisface cererea din ce în ce mai mare de SUV-uri mici din Europa, Ford aşteptând ca aceasta să se dubleze în următorii cinci ani.
“Noul EcoSport a fost supus la milioane de kilometri de teste, pe cele mai riguroase terenuri, în cele mai dificile climate de pe glob” a spus Collins.
Modelul EcoSport, distinct şi aerodinamic, include o grilă frontală mare, faruri subţiri, detaliate şi protecţie pe barele laterale şi barele de protecţie. Va fi echipat cu sistemul de conectivitate încorporat SYNC de la Ford, care permite posesorilor să activeze vocal convorbirile telefonice şi să selecteze muzica din dispozitivele conectate prin Bluetooth sau USB.
SYNC de la Ford include Emergency Assistance, care conectează direct ocupanţii vehiculului la operatorii locali ai serviciilor de urgenţă după un accident, în limba corectă a regiunii.
EcoSport va oferi un pachet complet de tehnologii de asistare a şoferului care include un sistem de frânare anti-blocare, Program de Stabilitate Electronică şi funcţia Hill Launch Assist.
Noul EcoSport de la Ford va fi pus în vânzare în Europa în următoarele 18 luni în timp ce gama SUV de la Ford va fi suplimentată în curând cu noul model Kuga. Ford Edge, un vehicul mai mare şi mai calitativ, deja popular în America de Nord, este aşteptat să completeze familia atunci când va fi disponibil pentru clienţii europeni.