Lansat iarna trecută la Auto Expo de la New Delhi, mini-SUV-ul EcoSport a are aceeași platformă ca și modelele Fiesta și B-Max. Deși oficialii Ford au susținut încă de la dezvăluirea primelor imagini oficiale că acest vehicul, conceput la centrul de design al companiei de la Camacari, Brazilia, este destinat doar piețelor emergente din America de Sud și Asia, testarea lui în America de Nord poate însemna, în viziunea jurnaliștilor americani, că mașina ar putea ajunge și pe piața din SUA.
Pe lângă imaginile-spion publicate de AutoWeek și AutomotiveNews, jurnaliștii americani aduc în sprijinul afirmației lor ca argumente apetența tot mai mare a clienților din Statele Unite pentru vehicule de dimensiuni mici și chiar strategia OneFord. Conform acesteia, mașinile din același segment de piață, produse și vândute în întreaga lume, vor avea platforme comune astfel încât costurile pentru cercetare, dezvoltare și industrializare să fie cât mai reduse.
AutoWeek merge chiar mai departe cu acest raționament considerând că aducerea unui prototip al crossoveruluiEcoSport în chiar fieful concernului Ford, eveniment mai puțin obișnuit, poate fi doar un test în urma căruia să fie testată reacția publicului nord-american. Poate tocmai de aceea mașina camuflată strident a fost trimisă la „vânătoare de impresii” prin Detroit.
Ideea că Ford ar putea lansa EcoSport în SUA nu ar avea o importanță majoră pentru noi dacă nu ar exista suspiciuni că acest model, sau un frate geamăn, va fi produs în curând la Craiova, în România. Cu circa un an în urmă, oficialii Ford anunțau planul industrial al grupului pentru următorii ani. Printre detalii, câteva elemente extreme de importante pentru români. Vestea proastă: Ford Transit Connect (n.n. – primul produs Ford asamblat la Craiova) urma să fie construit la fabrica din Valencia. Vestea bună: „Fabrica Ford din Craiova, România, va construi noua gamă de modele Ford B-MAX începând cu prima parte a anului 2012 şi va produce, în viitor, un al doilea vehicul din clasa B. De asemenea, la începutul lui 2012 fabrica va începe producţia noului motor EcoBoost 1.0 cu consum redus de combustibil”
Ei bine, dacă asamblarea lui B-Max a fost confirmată, iar motorul EcoBoost a intrat deja în producție, detaliile despre al doilea model au rămas un secret păstrat cu strășnicie de reprezentanții firmei americane. Întrebat în toamna anului trecut de Capital, la salonul auto de la Frankfurt, dacă acest al doilea model ar putea fi un SUV pornit de la platforma actualului Fiesta, Roelant de Waard, vicepreședinte pentru marketing și vânzări la Ford Europa, s-a mulțumit să răspundă tot cu o întrebare: „credeți că un SUV de mici dimensiuni ar fi potrivit?”. De asemenea, oficiali ai Ford România au menționat că „odată cu evoluţia strategiei globale One Ford, am reevaluat planurile noastre de producţie. Inţial am anunţat că la fabrica de la Craiova se va produce noul model Ford Transit Connect. Cu toate acestea, am indentificat argumente solide care să permită fabricii de la Craiova specializarea pe vehicule aparţinând clasei B”.
Prin urmare, al doilea model asamblat la Craiova va fi, cu siguranță, unul de segment B dezvoltat pe platforma modelului Ford Fiesta ca și B-Max. Iar modelul prezentat oficial la New Delhi și descoperit acum, camuflat, pe străzile din Detroit, tocmai asta este: un mini-SUV (crossover) de segment B. „EcoSport este cel mai recent produs al strategiei One Ford care va ajuta compania să se extindă pe piețele cu cea mai mare creștere din lume, precum India. Modelul, care va fi comercializat în cele din urmă pe aproape 100 de piețe din întreaga lume va fi produs în uzine ultra-moderne din India și Brazilia, precum și alte zone care urmează a fi anunțate la o dată ulterioară”, explicau reprezentanții Ford cu câteva luni în urmă.