Subway intentioneză să deschidă, în următorii patru ani, 40 de unităţi pe piaţa românească. În aprilie a fost deschis primul Subway din România, în Piaţa Victoriei din Capitală, care are o suprafaţă de 150 de mp şi 42 de locuri la masă. Al doilea restaurant, deschis la Cluj, este poziţionat la etajul Iulius Mall Cluj, în cadrul food court-ului şi ocupă o suprafaţă de 80 mp.
Franciza pentru un Subway costa 7.500 de euro pe lună, iar partenerii Subway vor plăti, totodată, o sumă reprezentând 8% din afaceri pentru fondul de franciza şi 4,5% din vânzări pentru fondul de publicitate.
Înfiinţat în anul 1965, în Connecticut, SUA, Subway deţine în prezent peste 36.000 de restaurante, în 98 de ţări. Produsele de bază sunt sandwich-urile, gamă completată de preparate crocante (crisps), supe, prăjiturele americane, băuturi calde şi reci.
Principalii competitori ai Subway pe piaţa românească sunt lanțurile de tip fast-food KFC, franciză controlată pe plan local de omul de afaceri Puiu Popoviciu (42 de restaurante), McDonald’s (64) şi Burger King, o franciză controlată de oamenii de afaceri Eli Davidai și Marius Nasta, care deține doar șase unități pe piața locală (anul trecut au fost închise trei restaurante).
Piața românească a localurilor de tip fast-food a ajuns la 500 de milioane de euro, adică jumătate din întregul domeniul de restaurante.