Vești proaspete despre Magistrala 6 a metroului bucureștean. Care e stadiul lucrărilor
Președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, Mihai Barbu, a declarat la TVR Info că al doilea tronson din Magistrala 6 de metrou ar putea fi finalizat în perioada 2028-2029. Potrivit informațiilor furnizate de economedia.ro, lucrările de structură pentru acest tronson sunt estimate să fie completate până în 2027.
„Lucrările trebuie să înceapă anul acesta. Lucrările de structură trebuie să fie gata în 2027, ceea ce înseamnă o mare parte. Apoi urmează instalațiile și arhitectura și apoi achiziția celor 12 trenuri pe care urmează să le cumpărăm pentru această magistrală. Ne dorim să facem cât mai repede posibil, dar sunt motive pentru care întârzie lucrurile. În 2028-2029 ar trebui sa fie gata”, a declarat președintele Consiliului de Administrație al Metrorex.
Barbu a explicat că, înainte de a începe lucrările pentru acest tronson, este necesară obținerea autorizației de construire. Pentru aceasta, trebuie să se obțină un aviz de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU). După ce acest aviz va fi obținut, Ministerul Transporturilor va putea emite autorizația finală pentru începerea lucrărilor.
Primul Tronson
Primul tronson al Magistralei 6 începe de la stația 1 Mai (care este deja funcțională) și se termină la stația Tokyo, situată în complexul comercial Băneasa. Lucrările pentru acest tronson au demarat, dar progresează mai lent decât era planificat, la șase luni după începerea șantierului. Contractul pentru această secțiune a fost semnat cu asocierea turco-română Alsim Alarko-Makyol, care este responsabilă pentru execuția lucrărilor.
Secțiunea are o lungime totală de 6,6 km și include șase stații, după cum urmează:
1. 1 Mai – stație existentă, care servește deja călătorii.
2. Pajura
3. Expoziției
4. Piața Montreal
5. Gara Băneasa
6. Aeroport Băneasa
7. Tokyo
Al Doilea Tronson
Al doilea tronson al Magistralei 6 va începe de la stația Tokyo și se va extinde până la stația Aeroportul Otopeni. Acest tronson este parte a unei extinderi majore și va conecta zona de nord a capitalei cu Aeroportul Internațional Otopeni. Contractul pentru această secțiune a fost semnat în primăvara acestui an cu asocierea turco-română Gulermak – Somet, care va construi și amenaja această porțiune a magistralei.
Secțiunea va avea o lungime de 7,6 km și va include șase stații de metrou, după cum urmează:
1. Washington
2. Paris
3. Bruxelles
4. Otopeni
5. Ion I.C. Brătianu
6. Aeroport Otopeni.
Această extindere a Magistralei 6 va îmbunătăți semnificativ conectivitatea în București și va facilita accesul la principalele puncte de interes, inclusiv aeroportul internațional, îmbunătățind astfel transportul public în capitală și în zonele adiacente.