Black Friday (Vinerea Neagră) este prima vineri după Ziua Recunoştinţei şi marchează debutul cumpărăturilor de Crăciun în SUA. Pentru al treilea an consecutiv retalierii din țara noastră se pregătesc de ziua reducerilor masive.
Black Friday, sărbătoarea reducerilor, a fost preluată de retailerii din țara noastră în anul 2011. eMAG.ro, PC Garage, koyos.ro au fost primele magazine online de la noi care au organizat primele campanii de Black Friday.
Black Friday by eMAG, marcă înregistrată
Cei de la eMAG au înregistrat denumirea de Black Friday by eMAG la OSIM înainte de campania din 2011, anticipând astfel succesul. Anul trecut, Black Friday a căzut pe 23 noiembrie şi spre deosebire de 2011 zeci de magazine şi-au anunţat participarea. În timp ce unii s-au făcut de râs, magazinele lor online fiind inaccesibile ore bune cum a fost cazul magazinultau.ro, evomag.ro, laptopgarage.ro, f64.ro sau domo.ro, alţii nu au întâmpinat probleme precum eMAG sau clickshop.ro.
Cu aproape 150.000 de comenzi şi vânzări de peste 10 milioane de euro, eMAG a fost cel mai mare câştigător din online. Magazinul online nu a dat ocazia clienţilor să îşi ridice produsele din showroom-uri, iar mulți au reproșat durata mare de livrare a coletelor.
De fapt, aceasta este cea mai mare provocare a magazinelor online. Nu este atât de important câte produse incluzi în promoție ci modul în care le livrezi. Majoritatea clienților nu au răbdare, ei vor produsul în aceeași zi dacă se poate.
Anul acesta, Black Friday cade pe 29 noiembrie, însă unele magazine mari au decis să organizeze reduceri de Black Friday pe data de 22 noiembrie.
Anul trecut peste 4,1 milioane de români și-au manifestat intenţia de a cumpăra produse de Black Friday, conform unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown.
De unde vine Black Friday
Denumirea Black Friday provine din Philadelphia, unde era folosită pentru a descrie traficul extrem de dificil creat după Ziua Recunoştinţei. În prezent, termenul are conotaţii economice întrucât în această perioadă retailerii se aşteaptă să intre “pe negru”, adică să aibă profit, în comparaţie cu “pe roşu”, adică pierderi.
Lista magazinelor participante la BLACK FRIDAY România 2013
Magazine cu produse IT:
•
•
•
•
Magazine de cărţi:
•
•
Cadouri:
•