Alarmele inteligente pornesc motorul masinii

Un pager special conectat la alarma auto arata pe ecran locul in care este agresata masina. Telefonul mobil suna cand sistemul de alarma se declanseaza. Sirena tiuie chiar daca bateria masinii a fost decuplata de hoti. In ciuda acestor modalitati avansate de avertizare, furtul din autoturisme este greu de impiedicat si nici disparitia autoturismului nu este chiar imposibila. De altfel, comerciantii sunt sinceri: "Nici un sistem de alarma nu este o garantie ca autoturismul nu poate fi furat. Alar

Un pager special conectat la alarma auto arata pe ecran locul in care este agresata masina. Telefonul mobil suna cand sistemul de alarma se declanseaza. Sirena tiuie chiar daca bateria masinii a fost decuplata de hoti. In ciuda acestor modalitati avansate de avertizare, furtul din autoturisme este greu de impiedicat si nici disparitia autoturismului nu este chiar imposibila. De altfel, comerciantii sunt sinceri: „Nici un sistem de alarma nu este o garantie ca autoturismul nu poate fi furat. Alarmele sunt doar o modalitate de descurajare si de intarziere a hotilor”, afirma Margareta Serban, consilier la firma Maris SRL Bucuresti.
Chiar daca nu prezinta o siguranta totala, sistemele de alarma constituie totusi o protectie. Aceasta este cu atat mai eficienta cu cat sistemul este echipat cu mai multi senzori. Cei pentru portiere, pentru portbagaj, roti, capota etc. fac parte din dotarea standard. Optional pot fi adaugati: senzori de perimetru (detecteaza prezenta unui corp in jurul masinii si declanseaza bip-uri scurte ale sirenei), senzori volumetrici (declanseaza alarma cand detecteaza miscare in interiorul masinii), senzori anti-scanare (declanseaza alarma cand detecteaza un aparat care incearca sa gaseasca frecventa pe care lucreaza sistemul de alarma) sau senzori de soc (declanseaza alarma cand este spart un geam). Exista si un revers al medaliei; Margareta Serban avertizeaza ca senzorii volumetrici pot declansa alarma si cand o musca ramane inchisa in masina, iar senzorii de perimetru pot face sirena sa tiuie la variatii bruste ale temperaturii.
Proiectantii noilor generatii de alarme auto s-au concentrat pe echiparea alarmelor cu functii auxiliare destinate cresterii confortului soferului si pasagerilor. Printr-o simpla apasare a butonului telecomenzii poate fi deschis portbagajul, aprinsa plafoniera, actionat capacul rezervorului de benzina sau geamurile. Chiar si motorul poate fi pornit prin telecomanda. Evident, nu toate marcile de autoturisme permit instalarea acestor functii. Senzorii si functiile suplimentare maresc nu numai pretul sistemului, ci si costul manoperei. Apropo de pret, comerciantii sustin ca nu totdeauna costul unei alarme reflecta performantele sale.

Caracteristicile generale ale alarmelor auto

Caracteristicile generale ale unei alarme moderne pleaca de la o configuratie minima, care se compune dintr-un dispozitiv electronic programabil, sirena si senzori. Se instaleaza palpatori (microcontacte) la toate usile, portbagaj si capota motorului, care declanseaza alarma la incercarile de deschidere ale acestora.
De asemenea se asigura blocarea pornirii motorului. Optional sistemele pot fi extinse cu senzori suplimentari: senzor de perimetru, senzor volumetric, inchidere centralizata, actionare automata a geamurilor, etaj suplimentar pentru transmisie pager sau telefon GSM. In general, sistemele mai sunt dotate in versiunea standard cu posibilitatea de rearmare automata, avertizare la mersul cu usa deschisa.
Unele optiuni corespund unor functiuni care asigura un confort sporit, precum identificarea rapida a masinii in parcare, deschiderea portbagajului, actionarea electrica a geamurilor, pastrarea in memorie a setarilor alarmei dupa dezarmare. In cazul unui anumit tip de alarma, in afara de functiunile de baza, sunt valabile numai o parte dintre aceste functiuni.
Facilitatile optionale necesita instalarea unor sisteme suplimentare, care ridica atat costul alarmei propriu-zise, cat si pretul manoperei.