Albalact din Alba Iulia estimeaza pentru acest an un ritm similar de crestere a cifrei de afaceri cu cel atins in 2005, cand incasarile au urcat cu 50%, la 16,5 milioane de euro, a declarat, miercuri, Alexandra Rusu, consultant de marketing al producatorului de lactate.
In ultimii ani, cifra de afaceri a avansat de la 6,4 milioane de euro, in 2003, la 16,54 milioane de euro in 2005, cand a fost obtinut un profit net de 825.000 de euro. Dezvoltarea activitatii a fost sustinuta de extinderea capacitatii de productie, dar si a imbunatatirii retelei de distributie.
Tot miercuri, Albalact a lansat gama Zuzu. „Zuzu este o noua marca de lactate produsa la standarde de calitate europene. Albalact a investit peste doua milioane de euro in liniile de fabricatie Zuzu. Primele reactii ale consumatorilor si retailer-rilor sunt mai mult decat incurajatoare”, a declarat Raul Ciurtin, acţionarul majoritar al firmei.
Investitiile din acest an se vor ridica la sapte milioane de euro, suma alocata pentru o noua unitate de productie in judetul Alba, cu o capacitate de prelucrare a laptelui de pana la 200.000 de litri zilnic. Fondurile vor proveni din surse proprii si atrase, una din variante fiind atragerea de finantare prin programul SAPARD.
In prezent, capacitatea de prelucrare a firmei este de circa 100.000 litri de lapte pe zi, cantitate asigurata de ferma proprie (30%) si de achizitiile de la producatorii din zona.
Actionarii Albalact au aprobat recent majorarea capitalului social al firmei cu circa patru milioane lei, banii avand ca destinatie realizarea de investitii si sustinerea activitatilor de marketing.
Potrivit reprezentantilor firmei, Albalact se numara printre primii cinci producatori de lactate din Romania. Societatea a fost privatizata in anul 1999, peste 63% din actiuni fiind detinute de doua persoane fizice.
Sursa: Capital, 01 martie 2006