Problemele cu Bolt – principala mașină electrică a companiei – au determinat producătorul să retragă de pe piață acest model. Repararea vehiculelor, inclusiv înlocuirea completă a unor baterii, ar trebui să coste 2 miliarde de dolari, a declarat GM. Suma depășește o estimare anterioară, de 1,8 miliarde de dolari, potrivit CNBC.

Acordul dintre cele două companii este un câștig major pentru producătorul auto

Acordul are loc în timp ce companiile construiesc două fabrici de baterii în SUA printr-un joint-venture numit Ultium Cells LLC. Uzinele din Ohio și Tennessee vor produce bateriile de nouă generație ale GM numite Ultium.

Problemele de fabricație au apărut la uzinele LG Battery Solution din Coreea de Sud și Michigan. În urma unei investigații suplimentare, GM a descoperit două defecte de fabricație în celulele bateriei furnizate de LG Chem Energy Solutions – o filă anodică ruptă și un separator îndoit – care pot face ca bateria să ia foc.

„Defectele de fabricație” ale dispozitivelor EV de la Bolt sunt o filă anodică ruptă și un separator pliat care, atunci când sunt prezente în aceeași celulă a bateriei, cresc riscul de incendiu, susține GM.

Bateriile defecte au provocat cel puțin 13 incendii la mașinile Bolt, potrivit GM.