Campania de informare şi promovare'Alege Oaia !' se va desfăşura la nivel naţional pe o durată de trei luni. 

"MADR va avea sprijinul tuturor crescătorilor de ovine din România, care doresc, prin intermediul acestei campanii, să determine consumatorii să manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie şi preparatele din carne de oaie. De asemenea, s-au alăturat campaniei şi reprezentanţi din cadrul Ministerului Turismului, ai Ministerului Sănătăţii şi ai Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, care au format un grup de lucru sub coordonarea Direcţiei Generale de Politici în Industrie Alimentară în cadrul căreia s-au stabilit obiectivele ce trebuie atinse", precizează MADR. 

Astfel, prin această campanie de informare şi promovare a consumului de carne de oaie denumită 'Alege Oaia!' 
se urmăreşte valorificarea producţiilor agroalimentare provenite de la specia ovine, creşterea valorii de export prin produse prelucrate, atragerea forţei de muncă în sectorul de prelucrare a cărnii şi a produselor din carne de oaie, dar şi păstrarea tradiţiilor privind preparatele culinare din această specie, în special în zonele montane. Campania se va desfăşura la nivel naţional pe o durată de trei luni şi are ca principal scop încurajarea consumului de carne şi produse din carne de oaie pe tot parcursul anului. 

În cadrul târgului INDAGRA 2017, oierii vor aduce mai multe rase de oi pentru a le prezenta publicului şi vor oferi gratuit, spre degustare, tocăniţă şi pastramă, gătite chiar la faţa locului după reţete tradiţionale, pentru a convinge cât mai mulţi vizitatori să încerce preparatele din carne de oaie. 

Obiectivul final al acestei campanii este de a informa consumatorul asupra modului de preparare a cărnii de oaie şi a produselor din carne de oaie, cât şi de dezvoltare a unei culturi culinare în ceea ce priveşte consumul de carne de oaie. Totodată, se doreşte sprijinirea crescătorilor autohtoni de ovine şi înfiinţarea unei pieţe de gros care va constitui un intermediar între crescătorii de ovine şi canalele de comercializare (retail şi magazine de proximitate). 

Mai multe informaţii despre campania 'Alege Oaia!' pot fi găsite pe pagina de Facebook special creată, dar şi în cadrul caravanei care va fi prezentă în mai multe locaţii: în Piaţa Obor în 4 şi 5 noiembrie şi în cadrul Târgului de Turism al României în zilele de 18 şi 19 noiembrie. Programul ulterior al caravanei va putea fi găsit pe pagina de promovare a campaniei. 

Potrivit datelor statistice furnizate de Ministerul Agriculturii, consumul de carne de ovine în anul 2016 a fost în medie de 2,6 kg/cap locuitor, în uşoară creştere faţă de 2015 când se înregistra un consum de 2,3 kg/locuitor în 2015, dar semnificativ mai mare faţă de anul 2014 când era de numai 0,7 kg/locuitor anual. Consumul cel mai mare de carne de oaie, respectiv de miel, este în perioada Paştelui, când necesarul este acoperit în mare parte din producţia autohtonă. 

În comparaţie, media consumului în UE a fost de 2 kilograme pe locuitor anual în 2015, faţă de 1,9 în 2014, Franţa şi Irlanda înregistrând cel mai mare consum, de 2,9 kilograme, respectiv 2,8 kilograme pe locuitor anual. 

Pe de altă parte, România exportă cu predilecţie ovine vii în ţările Orientului Mijlociu şi nu numai, respectiv în Libia, teritoriile palestiniene, Iordania, Liban, Turcia, Italia şi importă carne de ovine din Ungaria, Spania, Grecia şi Austria. 

În 2016, exporturile de animale vii (ovine) în ţările menţionate au totalizat 218 milioane de euro pentru o cantitate de 107.000 tone, iar importurile de carne de miel au totalizat 5,2 milioane pentru 2.000 de tone. 

Din ultimele date operative deţinute de MADR, efectivele totale de ovine ale României sunt de 16,3 milioane de capete, din care 4,8 milioane capete sunt miei, ceea ce reprezintă 29,4% din efectivul total. 

AGERPRES