„Podul de la Măcin, acest proiect a stat prin sertare ani de zile. În 2016, l-am scos de la naftalină, l-am activat, am dat drumul studiului de fezabilitate.
Timp de 3-4 ani de zile aproape că nu s-a întâmplat nimic.
În ultimul an de guvernare PSD, când s-a finalizat în sfârşit studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, care trebuiau finalizate până la sfârşitul lui 2017, abia atunci a început construcţia şi, sper eu, să se finalizeze cât mai repede, pentru că e o legătură importantă cu Dobrogea şi chiar cu Marea Neagră”, a declarat, în conferinţă de presă, Dacian Cioloş.
De ce nu a fost realizat proiectul
„Acest proiect era în Masterplan şi nu s-a întâmplat nimic de ani de zile. Masterplanul de transporturi l-am adoptat în 2016 prin hotărâre de guvern, pentru că stătea în Parlament de ani de zile şi nu se puteau înţelege şefii de filiale de la cele două partide pe unde să treacă o bucată de autostradă sau alta şi atunci nu l-au aprobat.
Noi nu am avut niciun parti-pris cu un judeţ sau altul. Cum nu am putut să îl trecem prin proiect de lege în Parlament, pentru că nu era majoritate, nu se înţelegeau, l-am adoptat prin hotărâre de guvern. Şi acolo era şi acest pod.
Una din primele vizite pe care le-am făcut în primăvară a fost în Deltă, ca să dăm drumul la acel plan instrument teritorial integrat de investiţii, pentru care eu m-am bătut atât cât am fost comisar european pentru agricultură, pentru ca România să ceară la nivel european acest program integrat, în care să putem pune împreună într-o anumită regiune bani din toate cele trei fonduri structurale, pentru ca pe teritoriul respectiv să se facă investiţii integrate”, a spus Cioloş.
Dacian Cioloș a acordat o atenție deosebită proiectului
„Când am fost la Tulcea, cei de acolo mi-au spus insistent că, fără această investiţie în acest pod, ca să lege Dobrogea de partea asta de ţară, nu prea au ce să dezvolte acolo.
După discuţii cu cei de la Brăila şi Galaţi, am înţeles că e un proiect important şi atunci am cerut Ministerului Transportului, am avut un consilier de stat de la mine de la Guvern căruia i-am cerut să urmărească acest proiect, ca să putem să îi dăm drumul cât mai repede.
Atunci, în 2016, am dat drumul la studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic. A început atunci şi domnul prim-ministru de la PSD de atunci am văzut că a venit la Brăila şi s-a lăudat înainte de alegeri cât de multe a făcut el, dar de fapt nu a făcut decât să preia un lucru care a fost demarat în 2016”, a completat Cioloş.
Au fost alocate fonduri nerambursabile
Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 km, care vor face legătura cu podul.