În condițiile ultimului an în care publicul a devenit tot mai fragmentat, fiecare segment căpătând un caracter din ce în ce mai antagonic în raport cu celelalte, un studiu realizat de Reveal Marketing Research își propune să realizeze o analiză a evoluției emoționale, a priorităților și a atitudinilor sociale ale principalelor bazine electorale.
Dacă majoritatea studiilor se concentrează asupra anticipării rezultatelor electorale sau a nivelului de prezența la vot, ediția specială a barometrului Românii AZI își dorește să surprindă și să înțeleagă care sunt cele mai potrivite metode de comunicare cu aceste segmente electorale. Barometrul Romanii AZI este un instrument dezvoltat de Reveal Marketing Research care monitorizează, începând cu luna aprilie, axa emoțiilor și a priorităților românilor în contextul actual.
Bazinele electorale analizate sunt formate din alegătorii partidelor: PNL, USR-Plus și PNL.
Profilul motivațional al alegătorilor
Profilul votanților PNL | Profilul votanților USR-Plus | Profilul votanților PSD |
|
|
|
Cum arată profilul motivațional al votanților PNL?
Votanții PNL din ultimele luni – august-noiembrie, sunt diferiți de media populației pentru că acordă o importanță mai mare reușitei personale și schimbării/ evoluției, cu până la 8% față de media populației.
Teritoriile orientate către colectivitate – Relații sociale și unitate și Stabilitate, responsabilitate, sunt mai puțin importante pentru ei, cu până la 6% în ambele cazuri.
Cum arată profilul motivațional al votanților USR-Plus? Ce îi motivează pe votanții USR-Plus și cum sunt aceștia comparativ cu media?
Familiile moderne, cei mai orientați către Relații sociale și unitate în noiembrie – creștere de la 41% la 52% în urban.
Cum arată profilul motivațional al votanților PSD? Ce îi motivează pe votanții PSD și cum sunt aceștia comparativ cu media?
Votanții PSD din lunile august-noiembrie prioritizează teritoriile sociale, precum Relații sociale și unitate și Stabilitate, responsabilitate și credință. Votanții PSD au prioritizat relațiile sociale cu până la 14% mai mult decât media și Stabilitatea cu 15% mai mult decât media.
Depășirea obstacolelor este teritoriul cel mai puțin important pentru aceștia, el fiind o prioritate pentru mai puțin de 16% dintre ei. Asta înseamnă că votanții PSD pun accentul pe armonie, stabilitate și dimensiunea sociala a vieții și mai puțin pe ambiție și schimbare, depășirea obstacolelor, putând spune că sunt mai orientați către tradiție și către comunitate.
Milenialii din mediul rural erau în octombrie opuși celor din mediul urban (58% aleg Stabilitatea), lucru ce arată faptul că depind că priorități de mediul în care trăiesc, mai mult decât celelalte segmente. În luna noiembrie, orientarea lor către stabilitate scade la 32%.
Profilul emoțional al alegătorilor
Profilul votanților PNL | Profilul votanților USR-Plus | Profilul votanților PSD |
|
|
|
Cum arată profilul emoțional al votanților PNL? Cum cred votanții PNL că se simt românii? Cum diferă percepția votanților PNL comparativ cu media?
Totodată, când e vorba de a ghici emoțiile negative ale românilor, votanții PNL considerau în august că românii au fost mai obosiți și mai dezamăgiți – cu 4% mai mult decât media.
34% dintre Tinerii profesioniști consideră că românii sunt dezamăgiți, obosiți în septembrie, față de media de 25%. Familiile moderne consideră acest lucru în proporție de 33%.
Cum arată profilul emoțional al votanților USR-Plus. Cum cred votanții USR-Plus că se simt românii? Cum diferă percepția votanților USR-Plus comparativ cu media?
Segmentele cele mai furioase în rural: Milenialii și maturii singuri (75%)
În mediul urban: familiile moderne și familiile tradiționale, la egalitate (65%).
Profilul emoțional al votanților PSD. Cum cred votanții PSD că se simt românii? Cum diferă percepția votanților PSD comparativ cu media?
Votanții PSD sunt cei mai obosiți și dezamăgiți, cu până la 6% mai mult decât votanții PNL.
Cu toate astea, în luna august, votanții PSD considerau că românii sunt motivați și bucuroși cu 5% mai mult decât media. Aceștia au un profil emoțional vizibil diferit de votanții PNL și USR-Plus.
Studiul a fost realizat pe un eșantion național – rural și urban, în rândul persoanelor digitalizate. Metoda de colectare a fost CAWI – chestionar auto-aplicat online de 1015 respondenți (în luna noiembrie). Marja de eroare: +/-3%.