Alegeri prezidențiale 2024. O analiză realizată recent arată că anumiți politicieni au dominat preferințele românilor în spațiul online, în ultima lună. Ei au dominat atât ca volum de mențiuni în articole, cât și postări pe Facebook.
Alegeri prezidențiale 2024. Potrivit analizei, Marcel Ciolacu a dominat spațiul online în ultima lună, atât ca volum de mențiuni în articole, cât și postări pe Facebook.
Alegeri prezidențiale 2024. Marcel Ciolacu a dominat spațiul online
Datele au fost publicate într-o analiză NewsVibe care evidențiază fluctuațiile vizibilității și impactului principalilor candidați prezidențiali. Pe următorul loc s-a aflat șeful PNL, Nicolae Ciucă, cu un număr semnificativ mai mic de mențiuni.
Mircea Geoană a beneficiat de cele mai puține referiri online. El a ocupat locul trei în ciuda faptului că este lider în clasamentul încrederii, conform ultimului sondaj INSCOP.
Acuzațiile de plagiat la adresa lui Geoană au generat un vârf de mențiuni despre acesta la începutul lunii iulie. Vizibilitatea Elenei Lasconi a crescut cu prilejul alegerilor din 9 iunie. Ea s-a amplificat major odată cu candidatura, respectiv alegerea sa în fruntea USR.
Totodată, Diana Șoșoacă a fost menționată mai frecvent în special în contextul dosarului Silvestru Șoșoacă – George Simion.
Potrivit analizei menționate, topul primilor 5 politicieni în mențiuni este următorul:
- Marcel Ciolacu, cu 6.500 mențiuni;
- Nicolae Ciucă, cu 3.000 mențiuni;
- Elena Lasconi, cu 1.800 mențiuni;
- Diana Șoșoacă, cu 1.600 mențiuni;
- Mircea Geoană, cu 1.200 mențiuni.
Premierul Marcel Ciolacu a generat în perioada analizată cel mai mare volum de mențiuni online
Potrivit analizei, premierul Marcel Ciolacu a generat în perioada analizată cel mai mare volum de mențiuni online. El este urmat, cu mai puțin de jumătate din numărul de mențiuni al liderului PSD, de președintele PNL Nicolae Ciucă. Mircea Geoană a generat cele mai puține referiri online dintre cei 5.
De asemenea, șeful PSD domină și la capitolul „impact”, potrivit analizei. Este vorba despre vizualizări potențial obținute de articolele sau postările Facebook în care sunt incluse referirile la numele său.
Vârful de vizibilitate produs de Elena Lasconi a fost pe 26 iunie, când a dominat categoric această competiție de impact cu ocazia alegerii sale în fruntea USR. În schimb, Diana Șoșoacă a înregistrat un moment de dominație în jurul datei de 5 iunie, în contextul scandalului Silvestru Șoșoacă-Simion.
Ritmul crescut de mențiuni comparativ cu perioada anterioară, respectiv trendul de accelerație, arată că ascensiunea Elenei Lasconi a fost la momentul alegerilor din 9 iunie. La momentul respectiv, a înregistrat o accentuare a volumului de mențiuni generate în jurul numelui său.