Datele înregistrate de NewsVibe, platformă integrată pentru monitorizarea și analiza conversațiilor online, arată că Marcel Ciolacu este pe primul loc în topul mențiunilor online, pentru a patra lună consecutiv.

Marcel Ciolacu, pe primul loc în topul mențiunilor online

Șeful PSD domină confruntarea vizibilității online a principalilor prezidențiabili, potrivit sursei menționate. Totuși, vizibilitatea lui Nicolae Ciucă a înregistrat un salt semnificativ după oficializarea candidaturii sale.

Mai precis, candidatul independent a înregistrat cea mai mare creștere a volumului de mențiuni online. Este vorba despre o amplificare cu 230% comparativ cu luna precedentă.

O creștere considerabilă ar fi înregistrat și numărul referirilor la Elena Lasconi. Acestea ar fi crescut cu 68%.

La rândul lui, Nicolae Ciucă a fost și el menționat mai mult. Premierul Ciolacu și-a păstrat un nivel similar al vizibilității în sursele online relevante.

Totodată, George Simion, președintele și candidatul AUR, a obținut de 3 ori mai multe mențiuni decât Diana Șoșoacă, lidera SOS.

alegeri, buletin de vot
SURSA FOTO: Dreamstime

Topul candidaților după vizibilitate online

Topul candidaților după vizibilitate online este următorul:

  • Marcel Ciolacu – 11.640 mențiuni;
  • Nicolae Ciucă – 6.375 mențiuni;
  • Mircea Geoană – 3.067 mențiuni;
  • Elena Lasconi – 2.927 mențiuni;
  • George Simion – 2.657 mențiuni.

Unul dintre cele mai vizibile momente ale lui Ciolacu

Unul dintre cele mai vizibile momente ale lui Ciolacu a venit pe finalul lui septembrie. Momentul a coincis cu atacul președintelui Iohannis pe tema portofoliului negociat în cadrul Comisiei Europene.

De asemenea, Nicolae Ciucă a beneficiat de un vârf de vizibilitate după desemnarea oficială de către forurile de partid PN. Vârful a depășit nivelul conversațiilor despre toți contracandidații pe 15 septembrie, cu 699 de mențiuni și peste 8,2 milioane de vizualizări estimate.

Anunțul oficial al candidaturii lui Mircea Geoană i-a adus peste 430 de mențiuni. Candidatul independent a înregistrat un reach estimat de peste 6,4 milioane vizualizări.

Mircea Geoană l-a concurat pe Ciolacu la capitolul impact în ziua confirmării candidaturii. Chiar și așa, nu l-a depășit.

Înscrierea oficială a candidaturii lui George Simion, pe finalul lunii septembrie, i-a adus acestuia un plus de vizualizări provenite din surse cu scor mare de impact.

Totodată, implicarea sa în acțiuni la Galați în contextul inundațiilor și asocierea cu Gigi Becali i-a asigurat mediatizare consistentă la finalul intervalului analizat.