Freonul – O parte esențială a sistemului A/C
În lunile de iarnă și jumătate în cele de toamnă și primăvara, avem dimineți și seri destul de reci, dar și zile cu soare care pot încălzi mașină la o temperatură optimă fără a mai avea nevoie să utilizam sistemul de climatizare. Având în vedere că interiorul mașinii este adesea mai cald decât temperatura exterioară, nevoia de aer condiționat în aceste anotimpuri nu este vitală că și în lunile fierbinți de vară.
În general, dacă mașina dumneavoastră este dotată cu un sistem de aer condiționat, este important să vă asigurați că sistemul funcționează în parametrii pe tot parcursul anului. În mod sigur, pe timp de vară, sistemul de aer condiționat funcționează aproape la fel de mult timp cât și motorul este pornit, din pricina temperaturilor foarte ridicate. În schimb, pe timpul lunilor mai reci și foarte reci din an, sistemul de aer condiționat este “uitat”, lucru care este o mare greșeală. Pentru o viață mai lungă a sistemului de climatizare, este necesar să-l pornim și pe timp de iarnă, macar o dată sau de două ori pe săptămână.
În acest timp, este ușor să uitați să verificați nivelul de freon, să știți dacă mai este prezent sau nu în instalație, scurgerile și funcționarea altor componente ale aerului condiționat precum compresorul care este ușor de diagnosticat în momentul în care apar probleme, dar este important că aceste articole să fie inspectate pe tot parcursul anului.
Ce este freonul pentru sistemul de aer condiționat al unei mașini?
Freonul sau agentul frigorific este alcătuit dintr-un amestec de clor, fluor, carbon hidrogen sau brom. La temperatura camerei, agentul frigorific este un gaz, dar se transformă într-un lichid atunci când este rece sau comprimat. Majoritatea sunt inodore, incolore și neinflamabile.
Cu toate acestea, pot fi toxice dacă sunt inhalate sau dacă ajung în contact cu pielea sau ochii. Persoanele care sunt expuse trebuie să solicite imediat asistență medicală.
Cunoscuți și sub denumirea de clorofluorocarburi sau CFC, cel mai comun tip de agent frigorific în vehiculele de astăzi este R-12 și R-134A. Cu toate acestea, R-12 a fost interzis din producție și R-134 fiind și acesta scos din producție din cauza efectelor dăunătoare asupra mediului.
De ce este necesar freonul pentru mașini
Aerul condiționat al mașinii dumneavoastră este un sistem închis care se bazează pe acest agent frigorific pentru a raci habitaclul. Agentul frigorific se evaporă, în cadrul sistemului, ceea ce vă vă menține o temperatura optimă și confortabilă la volan. Când temperaturile încep să crească, fluidul se condensează din nou, astfel încât să poată continua să circule prin sistem.
Scurgerile din sistemul de aer condiționat nu trebuie ignorate niciodată. Agentul frigorific din sistem transportă uleiul care lubrifiază componentele interne, dacă agentul frigorific este scăzut, uleiul nu circulă și poate deteriora componente precum compresorul. Chiar și în timpul iernii, sistemul dumneavoastră de aer condiționat este utilizat pentru a ajuta degivrarea prin intermediul compresorului de aer pentru a elimina condensul din interiorul parbrizului. Ciclul agentului frigorific prin sistem, chiar și iarna, este vital pentru funcționarea optima a aerului condiționat.
Este important să remediați orice scurgere din sistem cât mai repede posibil, nu numai pentru confortul personal, ci și pentru că agentul frigorific este periculos pentru ozon și emite gaze cu efect de seră. Când există o scurgere, vehiculul dumneavoastră expune acest gaz chimic periculos în mediu. De asemenea, este important să rețineți că eliminarea corespunzătoare a agentului frigorific uzat trebuie făcută în mod responsabil.
Apelează la o echipă de profesioniști în domeniu, care vor folosi echipamente specializate pentru a reține în siguranță freonul din sistemul de aer condiționat, pentru a preveni contaminarea mediului. În plus, apelând la aceștia, veți putea avea garanția faptului că ați apelat la cele mai bune și avantajoase servicii de incarcare freon Ploiesti.
O inspecție vizuală a sistemului poate ajuta la identificarea posibilelor scurgeri. Un tehnician se vă uita îndeaproape la furtunuri sau garnituri pentru a căuta orice fel de reziduuri de ulei, un indicator al unei scurgeri. O evacuare și reîncărcare a sistemului vă ajuta la extragerea cantităților mici de aer și a contaminanților din sistem și ar trebui făcută periodic.
În cazul în care vă numărați printre aceia care își caută servicii avantajoase de verificare și încărcare a instalației de aer condiționat a autoturismului dumneavoastră, vă recomandam sa apelati la profesioniști care ofera servicii cu un raport calitate/preț cât mai avantajos.