Vești de ultimă oră pentru români! ANSVSA a venit cu o nouă alertă alimentară!
Banane cu pesticide în magazinele din România!
Sursa citată precizează că un lanț de magazine a retras de la vânzare un lot de banane din cauza reziduurilor de pesticide. Este vorba despre banane din Ecuador, lot 1101, care au depășit valorile admise de reziduri de pesticide.
„Vă informăm ca urmare a depășirii valorilor admise de reziduuri de pesticide (CLORPIRIFOS) Yellow Fresh Fruits SRL a inițiat retragerea de la comercializare și rechemarea de la clienți a articolului menționat mai jos. Motivul rechemării: depășire a valorilor admise de reziduuri de pesticide (CLORPIRIFOS)”, informează ANSVSA.
Sursa citată mai precizează că produsele au fost vândute din 13 până pe 17 martie. În ceea ce privește situația clienților care le-au achiziționat deja, aceștia ar trebui să nu le consume, ci să le distrugă sau să le returneze până la 1 aprilie 2022, pentru a putea primi banii înapoi.
„Se recomandă persoanelor care dețin produse din lotul descris mai sus, comercializate în perioada 13.03.2022 – 17.03.2022, să nu le consume, ci să le distrugă sau să le returneze în magazinele Kaufland până pe data de 01.04.2022, urmând să le fie restituită contravaloarea lor (în baza bonului fiscal)”, arată aceeași sursă.
Două feluri de înghețată au fost retrase din magazine
Pe lângă bananele pline de pesticide, ANSVSA a mai anunțat că un alt magazin a retras de pe rafturi două feluri de înghețată, din cauza prezenței oxidului de etilenă.
Mars a rechemat voluntar din România produsele de înghețată Twix și Bounty, din cauza prezenței oxidului de etilenă într-un ingredient produs de unul dintre furnizori, la niveluri mai mari decât cele permise de legislația UE.
Potrivit anunțului făcut de ANSVSA, de această problemă sunt vizate următoarele loturi: 022E1DOE01, 022F2DOE01 și 022F3DOE01 din înghețata Twix și loturile 025C1DOE02, 025D1DOE02, 025E1DOE02 și 025E3DOE02 din înghețata Bounty.
La fel ca și în cazul celor care au achiziționat bananele, ANSVSA precizează că în acest caz lucrurile sunt mai simple. Mai exact, persoanele care doresc să își primească banii înapoi nu trebuie decât să trimită poza ambalajului fiecărui produs, împreună cu numele și prenumele, numărul de telefon, adresa de e-mail și adresa poștală pe adresa companiei.