Alertă alimentară în România. Pe site-ul Autorității Naționale Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor se anunță retragerea de la vânzare a noi loturi de înghețată Haagen-Dazs.
Potrivit sursei citate, rechemarea produselor a fost decisă de General Mills, fabricantul Häagen-Daz. În ceea ce privește motivele, este vorba despre detectarea unor urme de 2-Cloroetanol (2CE) într-un lot specific de produse Häagen-Dazs, arată ANSVSA.
Sursa citată precizează că în urma unor investigații s-a stabilit că există o serie de probleme la un anumit lot de înghețată. Nivelurile de Cloroetanol (2CE) depistate depășesc cu puțin limitele de detecție analitică, motiv pentru care s-a decis retragerea de pe piață a acestora pentru a putea fi evitate probleme grave.
Loturile Häagen-Dazs care au fost retrase de pe piață
„Acțiunea are loc în urma unor investigații care au stabilit că sursa neconformității este un furnizor individual și se limitează la anumite date limită de consum ale anumitor produse din lotul în cauză. După ce a investigat în mod proactiv această problemă pentru a determina sursa, General Mills ia măsura de precauție de a retrage în mod voluntar toate loturile afectate de Häagen-Dazs din toate punctele de vânzare din România.
Investigațiile amănunțite întreprinse de General Mills cu privire la cauza principală a acestei probleme de neconformitate au indicat că nivelurile de urme de 2-Cloroetanol (2CE) pot fi depistate la un ingredient asigurat de către unul dintre furnizori. Nivelurile substanței detectate depășesc cu puțin limitele de detecție analitică”, se arată pe site-ul Autorității Naționale Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor.
În ceea ce privește loturile vizate de nereguli, conform ANSVSA, este vorba despre înghețata Haagen-Dazs Belgian Chocolate 8X460 ml, Macadamia Nut Brittle 8 X 460 ml, Cookies & Cream 8X460 ml, Macadamia Nut Brittle 24X95 ml și Belgian Chocolate 24X95 ml.
Clienții pot returna loturile vizate înapoi la magazine
Clienții care au apucat deja să achiziționeze produsele menționate anterior le pot returna la magazinele de unde le-au achiziționat, urmând ca sumele să le poată fi rostuite, arată sursa citată.
„La Häagen-Dazs, calitatea și siguranța alimentelor reprezintă prioritatea noastră principală. Häagen-Dazs nu folosește 2-Cloroetanol (2CE) în niciunul dintre produsele sale si respectă toate
reglementările privind siguranța alimentară și standardele stricte din fiecare piață în care operăm, inclusiv România.
Regretăm orice inconvenient cauzat din cauza acestei rechemări de pe piață. Instrucțiuni pentru consumatori. Clienții care au cumpărat unul dintre aceste produse pot returna produsul sau chitanța la locul de cumpărare pentru o rambursare completă”, arată producătorul.