Lidl România a retras „Nixe File de anșoa în ulei de măsline 80g” de la raft
Lidl România a decis să retragă preventiv produsul „Nixe File de anșoa în ulei de măsline 80g” din lotul 145/220, având termenul de valabilitate 25.05.2024, din cauza unor suspiciuni legate de detectarea unor valori crescute pentru parametrul histamină.
Simptomele tipice ale intoxicației cu histamină includ înroșirea pielii, erupții cutanate, simptome gastro-intestinale și dureri de cap.
Persoanele care au consumat acest produs și prezintă simptome severe ar trebui să caute asistență medicală.
Lidl România a acționat prompt în interesul siguranței consumatorilor, retrăgând produsul de la vânzare. Produsul din lotul și cu data limită de consum menționate mai sus poate fi returnat în oricare dintre magazinele Lidl. Suma achitată pentru acest produs va fi rambursată fără necesitatea prezentării bonului fiscal.
Celelalte produse comercializate de Lidl România, inclusiv alte produse din gama Nixe, nu sunt afectate de această retragere voluntară.
ANPC a amendat firma care face produse de patiserie pentru Lidl
Amintim că în luna ianuarie, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a sancționat operatorul economic responsabil de producerea produselor de patiserie sub brandul „Cămara Noastră – Poftă de România”, respectiv SC Patisgal SRL din Galați, cu o amendă în valoare de 15.000 de lei.
Începând cu primele zile ale anului 2024, ANPC a inițiat o amplă campanie de verificare a conformității brandurilor proprii, pretinse a fi de origine românească, ale marilor lanțuri de magazine, în conformitate cu cerințele stabilite de aceste branduri și semnificația lor.
Acțiunile de control au debutat cu evaluarea brandului „Gusturi românești”, deținut de lanțul de magazine Mega Image, și „Cămara Noastră – Poftă de România”, proprietatea lanțului de retail Lidl.
După finalizarea inspecțiilor în cadrul magazinelor marilor retaileri, inspectorii ANPC au continuat verificările. Aceștia au urmărit lanțul de distribuție până la locațiile de producție ale articolelor comercializate sub aceste mărci.
Scopul acestei campanii este asigurarea faptului că în producția acestor produse sunt utilizate exclusiv ingrediente românești. Acestea sunt vândute sub branduri cu o încărcătură emoțională națională și se bazează pe rețete tradiționale cunoscute și apreciate de consumatorii români. Mai multe puteți citi aici.