Cele două segmente de business au atitudini diferite în ceea ce privește securitatea IT: doar 53% dintre organizațiile din segmentul de e-commerce / retail online, la nivel global, au indicat că „fac toate eforturile necesare pentru ca măsurile antifraudă să fie actualizate constant,” cu 10% mai puțin decât media globală. Pe de altă parte, modelul de business al comercianților online se concentrează aproape în totalitate pe procesarea plăților. Drept urmare, lipsa investițiilor în măsuri de protecție împotriva fraudelor pot cauza pierderi semnificative în cazul unui incident de securitate.
Companiile care lucrează în segmentul serviciilor financiare au o abordare proactivă în ceea ce privește securizarea datelor financiare: 64% dintre organizații au afirmat că „fac toate eforturile să își păstreze toate măsurile de securitate antifraudă la zi.” În plus, 52% dintre furnizorii de servicii financiare și-au manifestat intenția de a implementa tehnologii noi pentru a proteja tranzacțiile financiare, comparativ cu 46% din segmentul e-commerce / retail online.
Securizarea după scurgerea de informații
Kaspersky Lab a intervievat și companiile care au pierdut date confidențiale în urma unor incidente serioase de scurgeri de informații, pentru a afla care au fost măsurile adoptate ulterior de organizații pentru a-și proteja clienții. Atât sectorul de e-commerce / retail online, cât și cel de servicii financiare au adoptat măsuri similare pentru protecție.
Ambele tipuri de organizații au implementat o conexiune securizate pentru tranzacțiile clienților, măsură adoptată de 88% dintre organizațiile de servicii financiare și de 78% dintre organizațiile de e-commerce / retail online. Furnizorii de servicii financiare au fost mai concentrați pe adoptarea unor soluții specializate pentru dispozitive mobile, comparativ cu platformele de e-commerce / retail online (75%, respectiv 56%).
În general, măsura implementată cel mai rar de furnizorii de servicii financiare și de către platformele de e-commerce / retail online a fost cea în care, în urma unor breșe de securitate, ofereau versiuni gratuite, sau cu prețuri reduse, de software de securitate premium pentru clienții lor. Asfel, ambele sectoare au dovedit că sunt mai dispuse să investească în securizarea propriilor sisteme, decât să investească în securizarea sistemelor utilizatorilor.
În plus, în ciuda procentului relativ ridicat de adoptare a soluțiilor de protecție specializată împotriva fraudelor pentru dispozitive endpoint – 71% în cazul sectorului de servicii financiare și 62% în cazul segmentului de e-commerce/ retaileri online – procentul rămas neprotejat este îngrijorător. Aceste statistici arată că aproximativ o treime dintre companiile din ambele sectoare încă nu investesc în soluții de protecție financiară, chiar și după furtul de informații confidențiale, survenit în urma unui incident de scurgeri de informații.
Cercetările din industria securității IT arată că business-urile care colectează și procesează informațiile de plată ale clienților sunt vizate, în mod activ, de infractori cibernetici. Studiul Kaspersky Lab arată că aceste companii pot pierde date financiare din cauza unor breșe de securitate. În loc să reacționeze la atac, experții Kaspersky Lab sfătuiesc organizațiile să fie proactive în securizarea rețelelor IT, protejând totodată și sistemele de plată cu soluții specializate.