O nouă înșelătorie i-a luat în vizor pe cei care au cont la bancă. Clienții băncilor riscă să își piardă economiile dacă nu sunt atenți la următorul mesaj fraudulos, trimis aparent în numele unor instituții de încredere.

Clienții băncilor riscă să rămână fără niciun ban pe card

Acest text periculos a devenit o metodă prin care escrocii încearcă să păcălească utilizatorii și să obțină acces la conturi. Potrivit Ruhr24, mesajul în cauză conține un îndemn pe care clienții ar trebui să-l ignore.

Mai precis, acestora li se cere să actualizeze aplicația prin SMS. Banca Commerzbank le recomandă clienților să șteargă acest mesaj și să fie atenți la greșelile evidente de ortografie, salutul impersonal „Dragă client” și cererea neobișnuită. Aceste elemente dezvăluie rapid mesajul scurt ca fiind un fals.

Link-ul din mesaj este un alt semn al înșelătoriilor prin care escrocii fură identitatea băncilor.

Commerzbank, a doua bancă din Germania ca mărime, după Deutsche Bank, a oferit mai multe informații.

„Victima ar trebui să folosească acest lucru pentru a se conecta la serviciile bancare online – se presupune că pentru a compara datele și pentru a preveni blocarea contului”, a explicat  Commerzbank.

În cazul în care clienții băncii afectați fac clic pe link, vor fi direcționați către un site web care a fost manipulat de fraudatori.

Acest lucru este „cu greu de distins de cel al realității bancare online”, potrivit sursei menționate.

card
SURSA FOTO: Dreamstime

Clienții băncii ar trebui să devină imediat suspicioși

De asemenea, clienții băncii ar trebui să devină imediat suspicioși de îndată ce li se cere din nou să introducă date cu caracter personal. Oficiul Federal pentru Securitatea Informației (BSI) a oferit mai multe informații.

„Oricine se lasă înșelat și introduce, de exemplu, numărul cardului de credit, inclusiv perioada de valabilitate și codul de securitate, pe un site web fals al unei bănci, le oferă făptuitorilor tot ceea ce au nevoie pentru a se folosi de toți banii din cont”, arată Oficiul Federal pentru Securitatea Informației (BSI).

În cazul în care mesajul este suspect, clienților le este recomandat să-l șteargă imediat. Trebuie menționat și că persoanele afectate pot raporta încercări de fraudă „smishing” pe site-ul Agenției Federale de Rețea.