„Avem ca scop stabilirea unei limite maxime de 7,10 euro pentru prețul unui litru din orice băutură vândută la Oktoberfest” declară cu aplomb Jans-Ulrich Bittlinger, președintele asociației cu pricina, adăugând că planul său implică strângerea de semnături pentru susținerea unei petiții care va fi înaintată apoi autorităților din Munchen. În același document va fi menționată și stabilirea limtei maxime cu care comercianții prezenți la Oktoberfest vor putea scumpi produsele în fiecare an: 15 eurocenți în fiecare primă zi din luna septembrie.
Bittlinger intenționează să lanseze campania de strângere a semnăturilor pe 22 septembrie, exact în prima zi a celei de a 179 ediții a celui mai mare festival din lume. În baza celor 30.000 – 40.000 de semnături pe care asociația speră că le va putea stânge de la petrecăreți va fi solicitată planificarea unui referendum oficial pe această temă. În opinia lui Jans-Ulrich Bittlinger, autoritățile din Munchen nu se vor putea opune organizării unui referendum, cel mai târziu anul viitor, dat fiind faptul că în 2014 sunt programate alegerile locale. „Este foarte posibil pentru orașul Munchen să stabilească astfel de tarife maximale”, este de părere președintele asociației care reunește deja 4.000 de membrii.
Cu toate acestea, un purtător de cuvânt al municipalității a declarat, conform Der Spiegel, că un astfel de referendum ar fi lipsit de sens pentru că tarifele nu pot fi stabilite decât de comercianții prezenți la Oktoberfest. El a adăugat că o intervenție a autorităților ar fi posibilă doar dacă ar exista suspiciuni de înțelegeri între comercianți pentru stabilirea unor prețuri. De asemenea, Toni Roiderer, un reprezentat al organizatorilor festivalului din capitala Bavariei, a luat peste picior inițiativa. „De ce să stabilim o limită superioară de 7,10 euro? Nu ar fi mai bine să oferim bere gratis pentru toată lumea?”, a declarat râzând Roiderer atunci când a aflat despre inițiativa asociației lui Jans-Ulrich Bittlinger.
Dacă polemica dintre comercianți, asociații ale cumpărătorilor și autorități nu are prea mari șanse să ajungă la un final care să mulțumească toate părțile implicate, este cert că prețurile de la Oktoberfest 2012 vor fi sensibil mai mari decât cele din 2011. Publicația germană Der Spiegel anunță că toți cei dornici să viziteze Munchenul între 22 septembrie și 7 octombrie vor trebui să plătească între 9,10 euro și 9,50 euro pentru atât de căutatul „Mass”. În ciuda majorărilor de prețuri, oficialitățile din cel mai mare oraș bavarez așteaptă peste 6,5 milioane de vizitatori, cu doar 200.000 mai puțini decât în urmă cu un an.
ALERTĂ în Bavaria. Prețul berii de la OKTOBERFEST tinde spre 10 euro pe litru
10 septembrie 2012, 11:19
Ultima modificare în 10 septembrie 2012, 14:19
Puțini sunt cei care au luat parte la marea beție anuală de la Munchen și reușesc să își aducă aminte cât au plătit pentru o bere. Cu toate acestea, o asociație germană care luptă împotriva practicilor neloiale ale comercianților pare gata de luptă cu ceea ce ei consideră o majorare nejustificată a prețurilor pentru licoarea atât de căutată în Bavaria în ultima săptămână din septembrie și în prima din octombrie.
Etichete: bavaria,
bere,
oktoberfest,
referendum
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Magiunul românesc ajunge în ţările nordice şi în Japonia
- Hidroelectrica pune astăzi în funcţiune un hidroagregat în centrala Rusăneşti
- Statul nu are bani nici să dea legi. „Codul proceselor rapide” a fost trecut iar la „și altele”
- Investiţii în creşterea productivităţii, realizate doar de companiile private
- Ambasadorul Italiei, interesat de consolidarea prezenţei companiilor italiene pe piaţa românească
- Ponta către Chiţoiu: „Răspundeţi cu capul, viaţa şi cu tot de succesul operaţiunii de privatizare de la Oltchim”
- Profitul Gazprom a scăzut în primul trimestru din cauza plăţilor retroactive
- Lufthansa anulează mâine două treimi din zboruri
- Ce mai inventează dealerii auto pentru a atrage clienți: oferta „Back to school”
- Producţia de mobilă ar putea creşte în acest an cu 5-7%