Alertă la granițele României. Ministerul Afacerilor Externe vine cu precizări de ultimă oră pentru toți cei care vor să plece în Bulgaria sau în Turcia în următoarele săptămâni.

MAE a emis o avertizare de călătorie valabilă în perioada lunii august 2022. Potrivit sursei citate, se recomandă utilizarea tuturor punctele de frontieră bulgare deschise circulației rutiere internaționale, astfel încât să fie evitată aglomerația de la granițe, având în vedere volumul mare de persoane care aleg să călătorească în următoarea perioadă.

Situația frontierelor România-Bulgaria

„Pentru evitarea timpilor mari de așteptare la tranzitarea punctelor de frontieră bulgare, MAE recomandă folosirea tuturor puncteloe de frontieră bulgare deschise circulației rutiere internaționale, după cum urmează:

La frontiera româno-bulgară: Giurgiu – Ruse, Calafat – Vidin, Negru Vodă – Kardam, Vama Veche – Durankulak, Lipnița – Kainardja și Dobromir – Krushari (ultimile două puncte cu orar de funcționare 08:00-20:00, pentru autovehicule cu masa totală admisă de până la 3,5t), Ostrov – Silitra, Turnu Măgurele – Nikopol (ferry) și Zimnicea – Svishtov (ferry) (ultimele două puncte cu program de funcționare 08:00-20:00).

Conform paginii oficiale a Ministerului bulgar al Afacerilor Interne, punctul de frontieră Bechet–Oryahovo (ferry) este închis din cauza nivelului scăzut al Dunării, care face imposibilă navigarea în condiții de siguranță în zona respectivă.

La frontiera bulgaro-elenă: Kulata–Promachonas; Makaza – Nimfea (masa totală admisă a autovehiculelor este de până la 3,5t); Ilinden – Exohi (traseu ocolitor pentru PCTF Kulata, ruta spre Kavala); Kapitan Petko Voivoda–Ormenion (ruta spre Alexandropolis); Zlatograd–Termes și Ivaylovgrad–Kiprinos (ultimile două puncte doar pentru autovehicule cu masa totală admisă de până la 3,5t)”, se arată în comunicatul transmis de MAE.

Ce trebuie să știe șoferii care călătoresc în afara țării cu mașina?

Sursa citată mai precizează că în cazul frontierei de la Kulata nu sunt recomandate traseele secundare.

„În cazul tranzitării punctului de frontieră Kulata, se recomandă să nu se folosească trasee secundare sau terțiare ocolitoare în scopul evitării coloanelor de autoturisme aflate în așteptare pe autostrada A3 – Struma pe sensul de ieșire din Bulgaria către Grecia (în astfel de situații, pe aceste trasee ocolitoare, autoritățile bulgare de poliție desfășoară filtre de control care nu permit accesul către punct decât în cazul autovehiculelor în care se află funcționari sau angajați ai firmelor care își desfășoară activitatea în zona adiacentă punctului ori localnici din zonă; unica cale de acces către punctul Kulata pe sensul de ieșire către Grecia este autostrada A3 – Struma)”, mai arată sursa citată.

Totodată, MAE mai subliniază faptul că la frontiera bulgaro-turcă: Kapitan Andreevo – Kapikule; Lesovo – Hamzabeyli; Malko Târnovo – Derekoy, timpii de așteptare sunt destul de mari, având în vedere infrastructura redusă.

În acest sens, Ministerul le recomandă tuturor românilor să își asigure combustibilul necesar, dar și alimente și apă, astfel încât să nu existe probleme pe durata așteptării la frontiere. De asemenea, MAE. mai recomandă și menținerea în stare de funcționare mijloacele mobile de comunicare.

Recomandări MAE pentru călătoria în Grecia, Bulgaria, dar și Turcia

În cazul firmelor românești de transport internațional de marfă / pasageri, Ministerul le recomandă acestora să ia măsurile adecvate în vederea organizării temeinice a itinerariilor de deplasare cu luarea în considerare a posibilității înregistrării unor timpi măriți de așteptare la trecerea frontierei și prin asigurarea resurselor necesare de apă și alimente persoanelor transportate.

O altă recomandare vizează participarea la trafic. Mai exact, MAE recomandă tuturor conducătorilor de autovehicule să respecte cu strictețe regulile de circulație rutieră, în special regimul legal de viteză admisă în localitățile din Republica Bulgaria, dar și în afara acestora.

Totodată, MAE amintește și de achiziționare din timp a vinetelor electronice, valabile în fiecare țară în parte pentru a putea fi evitate sancțiunile, dar și cozile la punctele de frontieră.