ANAF (Agenţia Naţională de Administrare Fiscală) a anunţat, prin intermediul unui comunicat de presă, că inspectorii săi vor monitoriza tranzacțiile online de Black Friday, din acest weekend, precum și obligațiile fiscale care se vor naște în această perioadă de reduceri, care conduc la volume foarte mari de vânzări.
Totodată, Direcția Generală Antifraudă Fiscală reamintește și firmelor de curierat că au obligația legală a verificării identității reale a vânzătorilor cu care încheie contracte pentru livrarea mărfurilor.
Cât despre persoanele şi firmele care au avut venituri din vânzări online, ANAF le transmite că încurajează conformarea voluntară şi le reaminteşte acestora că pot accesa facilitățile fiscale privind plata obligațiilor bugetare.
Bilanţul până în acest moment al operaţiunii “Mercur”
ANAF oferă şi detalii actualizate privind operaţiunea “Mercur”. Astfel, de la începutul operațiunii “Mercur”, inspectorii ANAF au verificat clienți ai firmelor de curierat rapid cu cel mai mare volum de livrări cu plata ”ramburs”, fără plata obligațiilor fiscale aferente, atât persoane fizice care au vândut online en-detail produse achiziționate angro, cât şi persoane juridice care au achiziționat intracomunitar sau au importat bunuri, pentru care s-au emis bonuri fiscale sau facturi cu valori subevaluate către cumpărători a căror identitate este dificil de verificat, apoi le-au comercializat prin intermediul platformelor online cu livrare direct către cumpărători, se arată în comunicatul instituţiei.
În perioada 1 septembrie – 06 noiembrie, inspectorii ANAF – Antifraudă au finalizat verificările la 233 de contribuabili care au efectuat comerţ electronic, fiind identificate abateri pentru sancționarea cărora au dispus amenzi şi confiscări în valoare totală de 608.157 de lei.
De asemenea, au fost calculate impozite și taxe datorate în valoare totală de 15,7 milioane de lei, iar pentru asigurarea recuperării creanțelor au fost instituite măsuri asigurătorii în valoare totală de 7,63 milioane de lei.