Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) avertizează că revin campaniile de tip #scam cu vouchere false de cumpărături, la cele mai cunoscute hypermarket-uri, momentan fiind iarăşi vizaţi clienţii Mega Image şi Profi România.
Potrivit specialiştilor CERT-RO, campania se răspândeşte prin intermediul reţelelor sociale.
“Astfel de tentative de fraudare a utilizatorilor au mai fost active în trecut, dar echipa CERT-RO a reuşit să facă demersurile necesare închiderii website-urilor care le găzduiau. Cu toate acestea, infractorii cibernetici le-au activat pe alte site-uri”, precizează specialiştii în securitate cibernetică pe pagina de Facebook a instituţiei.
Cum putem evita orice problemă, potrivit specialiştilor CERT-RO
Aceştia recomandă vigilenţă şi răbdare în această perioadă, în care o mare parte a activităţilor cotidiene au migrat către zona online.
“Verificaţi sursa mesajelor primite, evitaţi să accesaţi link-uri sau ataşamente din mesaje nesolicitate, validaţi transmiterea informaţiei cu expeditorul (acolo unde aveţi dubii), verificaţi existenţa promoţiilor pe canalele oficiale ale companiilor respective şi nu uitaţi… dacă o ofertă sună prea bine pentru a fi reală, atunci probabil este vorba despre o păcăleală”, atrag atenţia aceştia.
Până în prezent, au mai fost vizate de astfel de astfel de campanii timp scam, pe lângă Profi şi Mega Image, Lidl, Kaufland, Carrefour, Adidas şi Ikea, scrie Agerpres.