Protestatarii acuză „indiferenţa autorităţilor” faţă de problemele grave cu care se confruntă metroul Astfel, preşedintele sindicatului USLM, Ion Rădoi, spune că toate cele 13 trenuri de metrou CAF ar trebui retrase din circulaţie, întrucât au probleme la computerul de bord care le poate face imposibil de controlat şi care au dus la deraierea unui tren în ianuarie.
Aceste trenuri sunt cele mai noi achiziţionate de Metrorex, care circulă pe Magistrala 2 Pipera-Berceni.
Liderii USLM le-au arătat jurnaliştilor cum arată trenul de metrou CAF care, pe 26 ianuarie 2019, a deraiat, a zburat practic şi s-a izbit cu 50 de kilometri pe oră de zidul de la depoul IMGB, din cauza unei defecţiuni la computerul de bord. Trenul, care circula fără călători la momentul respectiv, este şi acum suspendat şi contorsionat pe un perete lateral al depoului.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, spune că motivul pentru care protestează sindicaliştii de la metrou nu are legătură cu garniturile, ci este legat de spaţiile comerciale. „Nu este nicio problemă cu garniturile. A ieşit şi directorul de la Metrorex cu declaraţii. Eu cred că dânşii (sindicaliştii de la Metrou – n. r.) au un alt motiv pentru care protestează şi este legat de spaţiile de la metrou. Spaţiile de la metrou vor fi scoase la licitaţie – se va face o procedură transparentă pentru acele spaţii. Nu se pot da să le gestioneze cineva. Dacă vin şi dânşii, participă, câştigă şi se găseşte o formulă legală…Eu vă spun ce-mi spune mie lumea de la Metrorex, oamenii pe care-i am la companie. Eu ştiu că supărarea mare e pentru spaţii”, a spus Cuc, la TVR 1.
Oficialul afirmă că trebuie să se întâlnească şi să discute cu sindicaliştii, însă nu poate face asta „de pe un picior de şantaj şi de presiune”.
„Eu nu am nicio problemă cu sindicatele. Inclusiv azi am discutat cu transportatorii şi discut şi cu cei de la Metrorex, dar nu pot să discut pe un picior de şantaj şi de presiune. Haideţi să vedem. Eu vă spun atât: că trebuie să ne punem la masă, să discutăm, au primit majorări salariale în fiecare an, îi respectăm, îi sprijinim, îi ajutăm, dar trebuie să avem nişte discuţii constructive, nu doar pe bază de ambiţie”, a adăugat el.
Şi Metrorex le răspunde sindicaliştior. Compania de stat precizează că nu a primit până în prezent concluziile Agenţiei de Investigare Feroviară Română (AGIFER) privind cauzele incidentului din 26 ianuarie.
„Evenimentul petrecut pe data de 26 ianuarie 2019 se află în atenţia conducerii Metrorex. La acea dată, un tren de metrou remorcat de o locomotivă, aflat în activitate de manevră în depoul Berceni, a fost implicat într-un incident. Evenimentul face subiectul unei cercetări efectuate de o comisie numită de AGIFER. Cercetarea efectuată de Agenţia de Investigare Feroviară Română – (AGIFER), conform reglementărilor legale în vigoare, se află în desfăşurare. Metrorex nu a primit până la acest moment concluziile instituţiei abilitate”, au precizat reprezentanţii Metrorex.