Alertă NTSB. Avioane Boeing 737 utilizează componente ale cârmei cu risc pentru siguranță

Boeing 737 MAX

Sursă foto: Dreamstime

NTSB trage un semnal de alarmă, avertizând că peste 40 de operatori de Boeing 737 utilizează aeronave ce prezintă riscuri semnificative pentru siguranță. Această descoperire vine în urma unor incidente recente care au ridicat îngrijorări serioase în industria aviației.

NTSB avertizează că peste 40 de operatori de Boeing 737 ar putea folosi aeronave cu riscuri de siguranță

Autoritatea americană pentru siguranță în transporturi (NTSB) a avertizat că peste 40 de operatori de avioane Boeing 737 ar putea folosi aeronave cu componente de cârmă ce prezintă riscuri pentru siguranță. Aceste informații au fost raportate de The Guardian.

Săptămâna trecută, NTSB a emis recomandări urgente de siguranță referitoare la riscurile de blocare a sistemului de control al cârmei pe anumite avioane Boeing 737. Această acțiune a fost generată de un incident din februarie care a implicat un zbor United Airlines. De asemenea, NTSB a anunțat că în 2019, doi operatori internaționali au avut incidente similare legate de mecanismele de ghidare ale cârmei.

„Suntem îngrijorați de posibilitatea ca alte companii aeriene să nu fie conștiente de prezența acestor dispozitive de acționare pe avioanele lor 737”, a declarat luni președintele NTSB, Jennifer Homendy, într-o scrisoare adresată șefului Administrației  Federale din Aviație (FAA), Mike Whitaker.

NTSB investighează un incident în care pedalele de cârmă ale unui Boeing 737 Max 8, aparținând companiei United, s-au „blocat” în poziția neutră în timpul unei aterizări la Newark. Pasagerii și membrii echipajului, 161 la număr, nu au suferit răni. Acțiunile Boeing au scăzut cu 2,7% luni.

Sursă: Dreamstime

NTSB a raportat că 271 de piese de impact ar putea fi instalate pe avioanele operate de cel puțin 40 de companii aeriene internaționale. De asemenea, se estimează că 16 dintre aceste piese ar putea fi încă utilizate pe aeronave înmatriculate în SUA, iar până la 75 de piese ar putea fi fost folosite în instalări post-achiziție.

Homendy a exprimat îngrijorarea că FAA „nu a luat această problemă mai în serios până când nu am emis raportul nostru de recomandare urgentă privind siguranța”.

FAA a afirmat că ia foarte în serios recomandările NTSB și a programat teste suplimentare pe simulator pentru luna octombrie

O comisie de revizuire a măsurilor corective a FAA s-a întâlnit vineri, iar agenția a menționat că „se mișcă rapid pentru a organiza o discuție cu autoritățile aviației civile implicate, pentru a se asigura că dispun de informațiile necesare din partea FAA, inclusiv orice acțiuni recomandate”. United a declarat săptămâna trecută că piesele de control ale cârmei în discuție au fost folosite în doar nouă dintre avioanele sale 737, care au fost construite inițial pentru alte companii aeriene. Toate aceste componente au fost eliminate la începutul acestui an.

NTSB a comunicat joi că niciun avion 737 al companiilor aeriene din SUA nu operează cu mecanismele afectate, care au fost montate pe unele avioane 737 Max și 737 NG de generație anterioară ce includ un sistem de aterizare opțional. Boeing a declarat în august că a informat „operatorii 737 afectați de o potențială problemă cu sistemul de acționare a ghidării de rulare a cârmei.” Compania nu a răspuns la solicitarea făcută luni.