Vânzările în scădere la nivel mondial, dar în special în această ţară, au pus oficialii gigantului auto francez într-o situaţie delicată. Jumătate dintre angajaţii din fabrici vor fi concediaţi şi se discută chiar de ieşirea totală de pe această piaţă importantă.
Grupul auto francez PSA şi partenerul său Dongfeng Motor Corp au fost de acord să renunţe la mii de angajaţi din China şi să închidă activitatea a două din cele patru fabrici unde produc împreună vehicule, pentru a reduce pierderile cauzate de încetinirea celei mai mari pieţe auto mondiale. Dongfeng Peugeot Citroen Automobiles (DPCA), societatea mixtă a celor doi producători auto cu sediul în Wuhan, în centrul Chinei, îşi va înjumătăţi numărul de angajaţi la 4.000 deoarece va închide o uzină şi va scoate la vânzare o fabrică, conform înţelegerii încheiate luna trecută între şeful PSA, Carlos Tavares, şi preşedintele Dongfeng, Zhu Yanfeng.
Ambele companii au refuzat să comenteze restructurarea operaţiunilor. „Lucrăm cu partenerii noştri la îmbunătăţirea performanţelor afacerii noastre în China”, a declarat un purtător de cuvânt al PSA. Conform unor surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, grupul francez ameninţase că va renunţa la parteneriatul de 27 de ani cu Dongfeng, care deţine 12,2% din PSA, sau chiar va ieşi de pe piaţa chineză. „Suntem foarte aproape de o retragere din China. Situaţia este într-adevăr serioasă”, a precizat sursa, apropiată de Board-ul PSA.
Vânzările PSA în China au scăzut la 251.700 vehicule anul trecut, de la nivelul ridicat din 2014 de 731.000 unităţi.
Conform surselor, DPCA va închide fabrica Wuhan 1, iar producţia va fi transferată la unitatea Wuhan 3. Numărul de angajaţi va fi redus de la 8.000 la 5.500 până la finalul lui 2019 şi la 4.000 în următorii trei ani, după vânzarea unităţii Wuhan 2.
Săptămâna trecută, Bloomberg a anunţat, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, că Dongfeng explorează opţiunile privind participaţia sa de 2,2 miliarde de euro (2,5 miliarde de dolari) deţinută la grupul auto francez PSA, şi ar putea decide vânzarea parţială sau completă a acţiunilor.
În China – cea mai mare piaţă auto din lume – PSA nu a reuşit să-şi majoreze vânzările pentru că nu a adus îmbunătăţiri modelelor oferite clienţilor şi nu a lansat SUV-uri – preferate de chinezi. În primul semestru din acest an, vânzările PSA au scăzut cu 60% în Asia, ceea ce a dus la un grad redus de utilizare a facilităţilor de producţie din China.
Piaţa auto chineză a înregistrat în iunie o scădere a vânzărilor de 9,6%, aceasta fiind a 12-a lună consecutivă de declin, după un recul de 16,4% în mai şi de 14,6% în aprilie, arată cele mai recente date publicate de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM). Grupul auto francez PSA a raportat o scădere cu 12,8% a vânzărilor globale în primul semestru din 2019, pe fondul reducerii cererii pe pieţele emergente pentru brandurile sale Peugeot, Citroen, DS, Opel şi Vauxhall. Cea mai semnificativă scădere a vânzărilor PSA, de 60,6%, s-a înregistrat în China, unde grupul are două societăţi mixte cu producătorii auto Dongfeng şi Changan.