Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a sancţionat, miercuri, operatorii economici Altex Romania SRL, Flanco Retail SA şi Corsar Online SRL din domeniul comercializării produselor în magazine sau online, trasând totodată o conduită aplicabilă în relaţia cu consumatorul, persoană fizică. Astfel, într-o fază premergătoare, consumatorii se pot adresa operatorilor economici pentru a încerca o soluţionare amiabilă, sens în care vor obţine de la aceştia un document în situaţia în care nu se doreşte soluţionare amiabilă într-un termen rezonabil (48 de ore – 7 zile pentru un răspuns în scris), iar ulterior se pot adresa online/în scris către ANPC.
În cadrul discuţiilor au fost ridicate şi problemele consumatorilor referitoare la perioada de livrare a produselor – comerţul la distanţă şi prelungirea nejustificată a acesteia faţă de ceea ce s-a agreat contractual, potrivit unui comunicat al ANPC.
Operatorilor economici invitaţi li s-a pus în vedere necesitatea eliminării practicilor comerciale înşelătoare în activitatea de comercializare a produselor, respectarea regulilor privind garanţiile, precum şi alte probleme specifice.
Acţiunea a fost coordonată de Direcţia Generală Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană condusă de domnul Paul Anghel, Director General, prin reprezentanţii structurii nou create în cadrul instituţiei. Sancţiunile, precum şi măsurile dispuse vor avea caracter general la nivel naţional.
Preşedintele ANPC, domnul Horia-Miron Constantinescu a ţinut să sublinieze faptul că acesta reprezintă momentul zero şi că nu va mai tolera nicio abatere de la legislaţia privind protecţia consumatorilor, comercianţii care încalcă regulile menţionate sau utilizează practici comerciale înşelătoare fiind în pericol de suspendare a activităţii. Această nouă abordare face parte din practica unitară la nivel naţional, aşa cum a fost promisă la începutul mandatului de Preşedinte al ANPC.