Mercedes recheamă în service un număr de 800 de mii de maşini în întreaga lume. Vestea a fost dată de jurnaliștii de la Bild. Ei au arătat că decizia companiei este legată de o posibilă defecţiune a modelelor diesel GLC, GLE, GLS, precum şi a claselor C, E şi S cu data de producţie între ianuarie şi octombrie 2017.
Producătorul auto german Mercedes recheamă peste 800 de mii de maşini din întreaga lume din cauza unei posibile defecţiuni, a scris marţi ziarul german Bild . Publicaţia dezvăluie existenţa unei scrisori care a fost trimisă clienţilor în decembrie. Din cuprinsul acesteia rezultă că poate exista o potenţială defecţiune la pompa de lichid de răcire. Într-un anumit set de circumstanţe, în unele cazuri, „un incendiu nu poate fi exclus complet”, spune textul.
Conform sursei citate, problema este că proprietarii maşinilor respective nu pot fi programaţi pentru inspecţie din cauza lipsei pieselor de schimb, urmare a efectelor produse de pandemia de coronavirus. Retragerea se aplică modelelor Mercedes diesel GLC, GLE, GLS, precum şi claselor C, E şi S cu data de producţie între ianuarie şi octombrie 2017.
O altă mare companie a rechemat în service sute de mii de autoturisme
Un anunt asemănător a venit și în urmă cu câteva zile din partea companiei Tesla. Aceasta a rechemat în service sute de mii de mașini electrice din cauza unor probleme care sporesc riscul de accidente. Anunțul a fost făcut de Administraţia americană pentru Siguranţa Traficului (NHTSA), însă reprezentanții companiei lui Elon Musk nu au comentat momentan informația.
S-a anunțat atunci că Tesla va rechema la service 475.000 de maşini electrice Model 3 şi Model S pentru rezolvarea unor probleme legate de portbagaj şi de camera retrovizoare. De asemenea, NHTSA a deschis o investigație privind 580.000 de vehicule Tesla, după ce producătorul american a decis să permită accesul la jocuri video pe ecranele mașinilor, în timp ce acestea se află în mișcare. Mai precis este vorba despre ”Passenger Play”, funcția care permite pasagerului să se joace pe ecranele tactile centrale ale autovehiculelor. Dacă inițial funcția putea fi accesată doar dacă mașina era în parcare, ultimele modificări permit accesarea ei și atunci când mașina este în mers.
Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) spune că modificarea poate atrage atenția șoferului și crește riscul de accident. Așadar, NHTSA s-a angajat să asigure cele mai înalte standarde de siguranţă pe drumurile naţionale. Administrația a mai spus că decizia de a deschide investigația s-a bazat pe rapoartele care arată că funcția anterior menționată este vizibilă de pe scaunul șoferului și poate fi activată în timp ce este condus vehiculul.