Sunt probleme mari după ce constructorul Astaldi a câştigat un proces împotriva Metrorex în urma căruia a blocat conturile companiei.
Sindicaliştii din Metrorex cred că este puțin probabil că bucureştenii vor putea circula cu metroul pe Magistrala 5 Eroilor – Drumul Taberei în anul 2019, în contextul în care constructorul Astaldi a câştigat un proces împotriva Metrorex în urma căruia a blocat conturile companiei, se menţionează într-un comunicat transmis miercuri de Unitatea – Sindicatul Liber Metrou (USLM).
Sindicaliştii din Metrorex mai avertizează că, în prezent, siguranţa circulaţiei în sistemul de metrou este într-un pericol iminent.
„Cu toate că Astaldi trebuia să termine lucrările la magistrala 5 de metrou Eroilor – Drumul Taberei în anul 2015, nu numai că nu s-au terminat lucrările, dar din cauza incompetenţei reprezentanţilor direcţiei juridice din cadrul Metrorex, care au pierdut în instanţă proces după proces (circa 110 milioane de euro), s-a ajuns şi la blocarea conturilor bancare ale metroului de către această companie italiană. Menţionăm că, în prezent, Metrorex are de plată circa 115 milioane de lei şi către firma franceză Alstom, care asigură mentenanţa trenurilor electrice de metrou”, se precizează în comunicatul remis de USLM.
Sindicaliştii din Metrorex denunţă lipsa de reacţie a Ministerului Transporturilor şi a conducerii Metrorex faţă de blocarea conturilor companiei.
„În aceste condiţii exploatarea, siguranţa circulaţiei şi realizarea investiţiilor la metrou sunt într-un pericol iminent, astfel că suntem sceptici că în acest an 2019 bucureştenii vor putea circula cu metroul pe Magistrala 5 de metrou Eroilor – Drumul Taberei. USL Metrou se va mobiliza şi va lupta ca de fiecare dată, folosind toate pârghiile legale pentru funcţionarea în condiţii normale ale metroului bucureştean. Ne surprinde lipsa de reacţie şi atitudine atât a reprezentanţilor Ministerului Transporturilor cât şi a reprezentanţilor Metrorex”, se menţionează în comunicatul USLM.
Societatea Metrorex are conturile blocate în urma unei datorii de 94 de milioane de lei, bani pe care transportatorul subteran trebuia să îi mai dea companiei italiene Astaldi după ce aceasta a câştigat o serie de procese în instanţă.
Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. În anul 2011 s-a semnat primul contract, cel pentru partea de structură, iar termenul era de 36 de luni. Astfel, 300.000 de călători ar fi putut fi preluaţi de metrou pe acest tronson Eroilor – Drumul Taberei. Dar Magistrala M5 s-a confruntat cu probleme de avize, probleme de finanţare, probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor