Veste bună pe termen lung, dar destul de proastă pe termen scurt pentru bucureșteni. Cea mai utilizată magistrală de metrou, M2, care unește sudul de nordul Capitalei, trecând prin centru, intră în renovare. Doar în stațiile Pipera și Aurel Vlaicu, ultimele două în zona de nord, ajung zilnic peste 150.000 de oameni, majoritatea angajați ai multinaționalelor care au birouri în zonă.
Din toamna anului viitor, o bună parte a bucureștenilor ar trebui să se aștepte să ajungă mai greu la locul de muncă. Intră în renovare cea mai utilizată linie de metrou, Berceni-Pipera, care „adună” pe traseul său inclusiv cei peste o sută de mii de angajați din clădirile de birouri construite în zona de nord.
Metrorex a lansat deja pe SICAP contractul în valoare de 450 de milioane de lei, care presupune înlocuirea șinelor de tren pe ruta amintită. Este vorba despre reabilitarea a 19 km de cale rulantă cu lucrări care se vor întinde pe patru ani. Lucrările se vor desfășura inclusiv în timpul săptămânii , ceea ce înseamnă că vor fi perioade în care anumite stații se vor închide sau metroul va circula mai greu.
“Execuţie lucrări de construcții și instalații pentru obiectivul Îmbunătățirea serviciilor de transport public de călători cu metroul pe Magistrala 2. Berceni – Pipera. Înlocuire cale de rulare și instalații pe interstații, inclusiv realizarea detaliilor de execuție, având ca obiectiv modernizarea căii de rulare și a instalațiilor de pe interstații, ceea ce va permite, la punerea în funcțiune, creșterea frecvenței de operare, reducerea duratei de deplasare cu metroul, creșterea gradului de confort al pasagerilor, diminuarea cheltuielilor de operare și întreținere pentru Magistrala 2 de metrou și creșterea gradului de siguranță în exploatare”, este anunțul din SICAP.
Luna mai 2020 este ultima până la care se pot depune ofertele, urmând ca lucrările să înceapă, cel mai probabil, din toamna anului viitor.
Magistrala 2 are 14 stații și transportă cel mai mare număr de călători – peste 45 % din cei 700.000 de călători transportaţi zilnic de către Metrorex. În orele de vârf, compania asigură un interval de circulaţie de 3 minute, maxim din punct de vedere tehnic.