Grupul a decis să ia această măsură ca urmare a incompatibilității cu WGS în ceea ce privește strategiile pentru piaţa locală și pieţele regionale.
În calitatea sa de distribuitor major de whisky-uri din categoria single malt, de mulți ani, Alexandrion Group oferă băuturi spirtoase premium unui număr tot mai mare de consumatori, în România, în regiune și în întreaga lume. Poziția de lider a Grupului în crearea și modelarea pieței a fost reconfirmată şi întărită în 2022, odată cu lansarea Carpathian Single Malt Whisky – primul whisky single malt produs vreodată în România, dar şi în regiune.
Dr. Nawaf Salameh, Președintele Fondator Alexandrion Group, a punctat: „Piața românească și regională de băuturi spirtoase s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani și sunt mândru să spun că am avut un rol decisiv în crearea, extinderea și stimularea acesteia. Ca urmare a eforturilor noastre, gusturile consumatorilor români au evoluat foarte mult – la fel ca și așteptările lor privind calitatea. Consumul de whisky single malt a crescut, de asemenea, în mod semnificativ, iar noi impulsionăm și această tendință oferind produse premium, precum și educând consumatorii prin eforturile și implicarea noastră constantă în Single Malt Society.”
„Whisky-ul single malt nu este doar o băutură, ci și o declarație”, a continuat el. „Este, de asemenea, rezultatul unei munci pe care am depus-o cu pasiune, un simbol al angajamentului nostru față de excelență și faţă de dorinţa de a demonstra, atât în țară, cât și în străinătate, că România poate produce produse de clasă mondială – și că românii doresc și așteaptă astfel de produse. Clienții noștri ne spun în mod constant cât de mult apreciază această băutură. Dar, mai mult decât atât, cât de mândri se simt că este produsă aici, în România, care este centrul regiunii multinaționale în care se întind Munţii Carpați. Ei ştiu multe lucruri despre calitatea inegalabilă a orzului românesc, despre apa din Carpați și despre clima ideală, care susţin şi pun în valoare măiestria în a produce un whisky excepţional. Îmi doresc ca un număr cât mai mare de români, dar și oameni din toate țările din regiunea Munţilor Carpați – și chiar din toate țările lumii, din Statele Unite ale Americii până în Japonia – să descopere calitățile acestei băuturi. Pentru că ei merită acest lucru. De aceea am creat Carpathian Single Malt, în ciuda opiniilor așa-zișilor experți din industrie care îmi spuneau că acest lucru este imposibil: poate pentru că nu aveau viziunea sau curajul de a încerca.”
„Cooperarea dintre Alexandrion Group și William Grant & Sons s-a concentrat pe distribuția mărcilor de whisky single malt din portofoliul producătorului, precum Glenfiddich și Balvenie. Din păcate, după atâția ani, WGS și-a schimbat strategia pentru piața locală, concentrându-se pe blended whisky. Consumatorii români merită mai mult, așa că am decis să punem capăt parteneriatului nostru”, a adăugat Dr. Salameh. „Am arătat lumii că țara noastră poate crea produse de clasă mondială, avem tot ce este nevoie pentru asta: resursele, experţii și expertiza lor, determinarea și reziliența. Ne continuăm, cu entuziasm, misiunea de a cultiva așteptările românilor de a avea acces la produse de calitate excepțională, la prețuri excepționale – valoarea fundamentală în care crede Grupul Alexandrion!”