Capital: Este interesat grupul RCS &RDS sa intre pe piata telefoniei fixe? Alexandru Oprea: RCS&RDS s-a preocupat in ultimii ani de dezvoltarea unei infrastructuri nationale de telecomunicatii care permite furnizarea de servicii multiple: de la acces la Internet si comunicatii de date si televiziune prin cablu TV, pana la telefonie fixa. Astfel, prin proiecte investitionale indraznete, dezvoltam propria retea nationala de fibra optica, aproape 2.000 de kilometri de retea fiind deja functionali,
Capital: Este interesat grupul RCS &RDS sa intre pe piata telefoniei fixe?
Alexandru Oprea: RCS&RDS s-a preocupat in ultimii ani de dezvoltarea unei infrastructuri nationale de telecomunicatii care permite furnizarea de servicii multiple: de la acces la Internet si comunicatii de date si televiziune prin cablu TV, pana la telefonie fixa. Astfel, prin proiecte investitionale indraznete, dezvoltam propria retea nationala de fibra optica, aproape 2.000 de kilometri de retea fiind deja functionali, dintr-un total de peste 4.000. De asemenea, am mai putea adauga modernizarea si extinderea principalelor retele de cablu pe care le operam in Romania, din care 16 in orase mari, inclusiv Bucuresti, si furnizarea de servicii de date la nivelul intregii tari. Toate acestea au ca si scop oferirea unor pachete de servicii complete de telecomunicatii (date, imagine si voce). Grupul RCS&RDS a demarat inca de anul trecut proiecte-pilot de testare a solutiilor de telefonie fixa, cu sprijinul agentiei guvernamentale americane Trade Development Agency.
Capital: La cat se cifreaza investitia companiei in infrastructura si echipamentele necesare pentru a oferi acest nou serviciu? Care este graficul investitiilor ?
Alexandru Oprea: Investitia totala pentru dezvoltarea infrastructurii nationale de telecomunicatii va fi de aproximativ 100 de milioane USD, cea mai mare parte din acest proiect investitional urmand sa fie finalizata pana la sfarsitul anului 2002.
Capital: Care sunt sursele finantarii?
Alexandru Oprea: Investitiile sunt finantate atat din resurse proprii, cat si din fonduri atrase: credite bancare, plasamente private.
Capital: In ce masura v-au afectat intarzierile legate de aparitia Autoritatii de Reglementare si a cadrului legislativ ?
Alexandru Oprea: Proiectele noastre investitionale sunt mult mai vechi decat prevederile legislative in legatura cu liberalizarea pietei de telecomunicatii. De aceea, de la bun inceput, ne-am dorit sa dezvoltam o infrastructura flexibila, care sa permita oferirea oricarui tip de servicii de telecomunicatii. Cele mai stringente completari asteptate ale cadrului legislativ sunt cele privitoare la conditiile de interconectare intre operatori si cele privitoare la serviciul universal. Aplicarea tarifelor de interconectare recomandate de Uniunea Europeana ar fi un real castig pentru consumatori. La fel de importanta ca si crearea cadrului legislativ va fi insa si punerea in aplicare – in realitate – a acestor legi, norme de aplicare si regulamente.
Capital: Pe ce segment de piata a telefoniei intentionati sa va axati?
Alexandru Oprea: Grupul nostru si-a anuntat, oficial, intentia de a intra pe piata liberalizata de telefonie, dorind sa furnizeze servicii complete pentru convorbiri internationale, interurbane si locale. In cazul convorbirilor locale, conditiile de furnizare a acestora vor depinde de semnarea contractelor de interconectare cu ceilalti operatori si de conditiile acestor contracte.
Capital: Care vor fi tarifele practicate de RCS, in comparatie cu cele ale RomTelecom?
Alexandru Oprea: Este inca prematur sa vorbim de strategiile de pret, avand in vedere ca nu cunoastem conditiile de interconectare intre operatori si pe cele privitoare la serviciul unic, dar exista preocuparea clara ca, pe langa o calitate foarte buna a serviciilor, sa putem oferi si preturi cat mai mici.
Capital: Din totalul de 3.500 de clienti broadband si peste 30.000 de clienti dial-up, cati credeti ca vor opta si pentru servicii de telefonie?
Alexandru Oprea: si acest lucru este prematur de apreciat, dar credem ca o mare parte a clientilor nostri care au acces la serviciile Internet si de televiziune prin cablu vor opta si pentru serviciile noastre de telefonie. Este evident ca acestia vor fi primii clienti carora ne vom adresa cu oferta noastra.