Alexandru Rafila: Trebuie crescută capacitatea de testare antidrog
Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a vorbit joi despre propunerea Prefectului Capitalei privind testarea în şcoală cu un aparat antidrog şi prezentarea unei adeverinţe medicale la începutul anului şcolar. În opinia ministrului, ceea ce trebuie făcut este o creștere a capacității de testare pentru droguri.
Ministrul a precizat că trebuie văzut ca exemplu modelele din alte țări din Uniunea Europeană astfel încât măsurile să-și atingă scopul propus.
„Cred că ceea ce trebuie să facem, din punctul meu de vedere, al Ministerului Sănătăţii, este să creştem capacitatea de testare pentru droguri. Ea există în centrele şi Institutele de medicină legală şi sunt la dispoziţia colegilor de la MAI, pe baza unui ordin comun pe care l-am semnat anul trecut, dar capacitatea de testare trebuie crescută la nivelul Ministerului Sănătăţii cât şi a Ministerului Administraţiei şi Internelor”, a precizat ministrul Sănătăţii.
Alexandru Rafila a spus că a avut o discuţie cu ministrul Educaţiei, Ligia Deca, deocamdată informală, privind introducerea în programa şcolară a disciplinei „Educaţiei pentru sănătate”. El a afirmat că un termen rezonabil în care va exista ca disciplină este anul 2024.
„Educaţia pentru sănătate poate să genereze comportamente de bună calitate, care să evite consumul de droguri, alcool şi tutun”, a spus ministrul Sănătății.
Propunerea anunțată de prefectul Capitalei
Prefectul Capitalei, Rareş Hopincă, anunţa miercuri că a avut loc o şedinţă a Grupului pentru prevenirea consumului de stupefiante, în cadrul protocolului pe care Prefectura l-a semnat cu Agenţia Naţională Antidrog, Direcţia de Sănătate Publică, Jandarmeria, Poliţia, Inspectoratul Şcolar şi Direcţia Regională Vamală.
Una dintre propunerile formulate vizează elaborarea unei chestionar prin care să fie testată opinia părinţilor şi a elevilor majori în ce priveşte testarea în şcoală cu aparat antidrog şi prezentarea unei adeverinţe medicale la începutul anului.
„Am decis ca Agenţia Naţională Antidrog să realizeze un chestionar în trei puncte, prin care testăm opinia părinţilor şi a elevilor majori referitor la: testarea în şcoală cu aparat antidrog; prezentarea unei adeverinţe medicale la începutul anului şcolar care să ateste că respectivul copil şi-a făcut analize de sânge antidrog (dar care să nu prezinte rezultatele analizelor); introducerea în curiculă a unei ore de educaţie antidrog în şcoală”, a precizat Hopincă.