Yahoo! pune la bătaie cota de piaţă, Microsoft, tehnologia superioară, rezultatul dorindu-se a fi o ameninţare serioasă la supremaţia Google în piaţa publicităţii online şi a motoarelor de căutare.
Yahoo! şi-a făcut harakiri, este comentariul făcut de un analist american despre parteneriatul semnat între această corporaţie şi Microsoft, remarcă preluată de cea mai mare parte a presei online din SUA.
Anunţul de săptămâna trecută este cu siguranţă cel mai discutat al anului în domeniul internetului, fiind cel care va face din Microsoft Bing motorul de căutare şi decizie din spatele Yahoo Search, Yahoo! devenind reseller exclusiv pentru publicitatea generată de rezultatele căutărilor pentru ambele companii. Astfel, fiecare aduce ce are mai bun pentru a câştiga cât mai mult din cota de piaţă a Google, cel care, la jumătatea acestui an, controla în SUA 75,1% din căutările de pe internet şi 75% din veniturile aduse de acestea. Proaspăt lansat, motorul de căutare Bing va controla, astfel, circa 30% din căutările pe internet şi din veniturile generate de acestea, în timp ce Yahoo!, conform unui anunţ ulterior, va investi banii economisiţi din bugetele de marketing şi infrastructură în tehnologia proprie de display advertising, conţinut şi servicii mobile. Însă sunt voci care spun că Yahoo! a depus armele şi a renunţat la businessul secolului XXI, poziţia a doua pe care o deţinea nefiind deloc una ruşinoasă, această înţelegere fiind considerată chiar una dintre cele mai mari greşeli ale Yahoo! Lansat la începutul lunii iunie, Bing a crescut cota de piaţă a Microsoft cu 5% faţă de luna mai, la 4,2%, recuperând practic pierderile din ultimul trimestru al anului trecut şi primul trimestru al acestui an.
Ce înseamnă însă acest parteneriat pentru utilizatorii din România? Deşi nu există informaţii oficiale despre cotele de piaţă ale celor trei companii pe piaţa autohtonă, Tomas Koska, oficial Microsoft, admite că parteneriatul cu Yahoo! va duce la o creştere a cotei de piaţă cumulate, capitalizând şi prezenţa puternică pe care Yahoo! o are deja pe această piaţă. De exemplu, se estimează că 80% din segmentul mesageriei instant este controlat de Yahoo!. „Deşi nu toate facilităţile motorului de decizie Bing sunt implementate şi în România, deja sunt câteva tehnologii inovatoare pe care utilizatorii le pot folosi pentru a-şi optimiza căutările şi rezultatele. Integrând astfel de inovaţii în paginile Yahoo! vom avea utilizatori mult mai fericiţi, care vor folosi aceste tehnologii la adevărata lor capacitate“, comentează Tudor Galoş, reprezentantul Microsoft România.