„Încă mai cred că păstrarea Opel nu a fost o decizie corectă a GM. Sunt convins că vânzarea ar fi făcut bine atât americanilor cât și nemților”, a declarat Siegfried Wolf, fost director în cadrul Magna Internațional și actual șef al companiei ruse GAZ Group. Wolf a fost negociator-șef în timpul discuțuiilor purtate de canadienii de la Magna cu GM pentru preluarea Opel. Din nefericire, în acel moment, reprezentanții General Motors au considerat că este mai bine să păstreze brandul Opel sub aripa gigantului american și să intre sub protecție judiciară.
„Vedeți că ambele mărci, Opel și Vauxhall, se luptă să supraviețuiască. Asta pentru că nu au avut identitate proprie în cadrul grupului. Au fost, și sunt, prea dependente de GM. Având uzine în state cu costuri de producție mari, aveau nevoie de independență pentru a putea găsi soluții și a arătă mai multă ingeniozitate”, și-a explicat Wolf punctul de vedere.
Chiar dacă opinia lui Wolf poate fi considerată subiectivă, având în vedere că nu a reușit să încheie tranzacția Magna-GM, ideile enunțate par logice. Mai ales că de ani buni divizia europeană a GM, Opel, raportează pierderi după pierderi. Conform anunțului făcut de francezii de la PSA și de germanii de la Opel pe 29 februarie, companiile vor produce în colaborare mașini de clasă mică și medie și vor împărți liniile de producție de la anumite fabrici. Această intenție nu a fost primită deloc bine de sindicatele celor două companii, acestea considerând că vor urma disponibilizări masive și va exista o luptă internă între uzine pentru a câștiga contracte.
Opel a disponibilizat deja 6.000 de angajați iar vechile sale uzine din Marea Britanie și Germania par primele victime ale înțelegerii cu PSA.
Alianța cu PSA arată că decizia GM de a nu vinde Opel a fost greșită
4 martie 2012, 13:25
Ultima modificare în 4 martie 2012, 15:25
Siegfried Wolf, omul care a condus negocierile cu GM în momentul în care concernul canadian Magna a lansat o ofertă de preluare a mărcii Opel, este de părere că actuala alianță a brandului german cu PSA Peugeot Citroen arată că tranzacția ar fi trebuit să aibă loc.
Etichete: alianta,
General Motors,
gm,
opel,
psa,
psa peugeot citroën
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Agenţiile s-au luminat. Vacanţa de Paște, mai diversificată ca niciodată
- Schimbare la vârful Citigroup
- Kievul speră într-un compromis cu Moscova pentru livrarea de gaze
- Se reia navigaţia în sectrul bulgar al Dunării, după o lună de întrerupere
- Mandatul Fed ar putea fi limitat la lupta cu inflaţia, renunţând la combaterea şomajului
- Deficit de 30 de milioane de ouă pe piaţa românească, în ianuarie şi februarie
- Numărul bătrânilor peste 60 de ani din UE creşte de două ori mai repede decât acum câţiva ani
- Statul înlocuieşte temporar de la buget prefinanţările europene eupuizate
- Risc de poluare cu hidrocarburi pe Dunăre
- Ce bine e să lucrezi la Porsche. Vezi ce bonusuri primesc angajaţii