„Încă mai cred că păstrarea Opel nu a fost o decizie corectă a GM. Sunt convins că vânzarea ar fi făcut bine atât americanilor cât și nemților”, a declarat Siegfried Wolf, fost director în cadrul Magna Internațional și actual șef al companiei ruse GAZ Group. Wolf a fost negociator-șef în timpul discuțuiilor purtate de canadienii de la Magna cu GM pentru preluarea Opel. Din nefericire, în acel moment, reprezentanții General Motors au considerat că este mai bine să păstreze brandul Opel sub aripa gigantului american și să intre sub protecție judiciară.
„Vedeți că ambele mărci, Opel și Vauxhall, se luptă să supraviețuiască. Asta pentru că nu au avut identitate proprie în cadrul grupului. Au fost, și sunt, prea dependente de GM. Având uzine în state cu costuri de producție mari, aveau nevoie de independență pentru a putea găsi soluții și a arătă mai multă ingeniozitate”, și-a explicat Wolf punctul de vedere.
Chiar dacă opinia lui Wolf poate fi considerată subiectivă, având în vedere că nu a reușit să încheie tranzacția Magna-GM, ideile enunțate par logice. Mai ales că de ani buni divizia europeană a GM, Opel, raportează pierderi după pierderi. Conform anunțului făcut de francezii de la PSA și de germanii de la Opel pe 29 februarie, companiile vor produce în colaborare mașini de clasă mică și medie și vor împărți liniile de producție de la anumite fabrici. Această intenție nu a fost primită deloc bine de sindicatele celor două companii, acestea considerând că vor urma disponibilizări masive și va exista o luptă internă între uzine pentru a câștiga contracte.
Opel a disponibilizat deja 6.000 de angajați iar vechile sale uzine din Marea Britanie și Germania par primele victime ale înțelegerii cu PSA.