Mișcarea a permis acope­ri­rea în mare parte a pier­derilor agențiilor de tu­rism, cauzate de revoltele din Tunisia şi Egipt. Practic, numărul pachetelor contractate de turiști a crescut cu până la 15% față de cele vândute în 2010, în perioada similară a anului. Această majorare vine însă pe fondul implicării companiilor aeriene în conceperea unor oferte avantajoase, disponibile în cea mai slabă perioadă a anului, ianuarie-martie.
„Sunt produse foarte atractive, cu tarife speciale, mult mai bune decât orice combinație făcută individual de clienți“, declară reprezentanții agenției Perfect Tour, care vinde peste 30 de pachete „city break“ săptămânal.
Anual, pachetele „city-break“ reprezintă 5%-7% din cifra de afaceri a agenţiilor de turism. Previziunile pentru anul în curs sunt însă mult mai optimiste. „Se observă o creștere a numărului de turiști, dar încasările sunt comparabile cu cele din 2010, pentru că anul acesta pachetele sunt mai ieftine. Companiile aeriene naționale și-au optimizat costurile și pentru a fi competitive cu operatorii low-cost și au venit cu pachete atractive pentru turiști“, spune Ciprian Enea, consultant Best Tourism. „În mod tradițional, ianuarie și februarie sunt luni slabe, dar în 2011 piața este foarte activă comparativ cu anii anteriori“, adaugă acesta.
Top 3 city break-uri
Una dintre cele mai cerute destinații la acest început de an este Praga. Tarifele pornesc de la 170 de euro, pentru trei nopți de cazare la un hotel de trei stele cu mic dejun inclus, și includ biletul de avion la compania aeriană CSA. Acest pachet turistic este, de departe, cel mai avantajos produs pentru destinația Praga, în condițiile în care doar un bilet de avion până în capitala Cehiei costă, de regulă, mai mult de 200 de euro.
Și oferta pentru Viena este foarte interesantă. Pentru două nopți de cazare la un hotel de patru stele cu mic dejun inclus, bilet de avion (zbor efectuat cu Austrian Airlines) și transferuri, turistul plătește 180 de euro. 
După exemplul oferit de CSA și Austrian Airlines, şi ungurii de la Malev au lansat pachete turistice de câte 165 de euro. Acestea includ trei nopți de cazare la trei stele, mic dejun și biletele de avion. „Astfel de pachete au o pondere din ce în ce mai mare în această perioadă a anului, motiv pentru care am și pregătit oferte accesibile pe des­ti­națiile tipice de „city break“, Paris, Amsterdam, Roma, Praga etc.“, spune Cristian Pandel, director general Christian Tour. 
Există însă și operatori locali care au început să aplice aceeași rețetă, însă la tarife puţin mai mari. Carpatair a lansat, zilele trecute, pachete personalizate pe zece dintre destinațiile operate în Italia, Grecia și Germania. „Prin această ofertă, Carpatair intră puternic pe segmentul operatorilor de turism de vacanță din România“, declară Paula Ardelean, vicepreşedinte Marketing & Vânzări.
„Vacanțele scurte au crescut în preferințele românilor în ultima perioadă, aceștia având mai puțin timp la dispoziție, dar și bugete mai mici“, adaugă Ardelean. Turiștii care optează pentru oferta Carpatair pot alege un weekend la München, preţul pornind de la 235 de euro pentru trei nopți de cazare cu mic dejun și bilete de avion incluse.