Alianţa constructorilor auto Renault-Nissan a anunţat miercuri că la începutul acestei luni a vândut cel de al 250.000-lea vehicul electric al său, la patru ani şi jumătate de la lansarea pe piaţă a modelului Nissan Leaf, primul vehicul cu emisii zero de CO2 produs în masă.
În prezent, alianţa Renault-Nissan este responsabilă pentru jumătate din vehiculele electrice vândute la nivel global iar modelul Nissan Leaf este cel mai bine vândut vehicul electric din toate timpurile, cu peste 180.000 de unităţi vândute.
În primele cinci luni ale acestui an, Renault-Nissan a vândut 31.700 de vehicule electrice, cu 15% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.
'Cererea pentru vehiculele noastre electrice continuă să crească graţie facilităţilor guvernamentale şi extinderea infrastructurii de încărcare', a declarat preşedintele director general al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
Cu şase modele care rulează pe străzi, alianţa Renault-Nissan este singurul grup auto din lume cu o gamă completă de vehicule electrice 100%. Pe lângă modelul Leaf, Nissan vinde şi camioneta e-NV200, care este disponibil la vânzare pe pieţele din Europa şi Japonia de anul trecut. De asemenea, Renault vinde modelul ZOE, precum şi camioneta Renault Kangoo Z.E, sedanul SM3 Z.E. şi vehiculul urban Twizy.
Nissan a vândut 185.000 de vehicule electrice la nivel mondial după lansarea pe piaţă a modelului Nissan Leaf în luna decembrie 2010. Acest model este vândut pe 46 de pieţe, cele mai importante fiind SUA (80.000 de unităţi), Japonia (53.000 de unităţi) şi Europa (41.500). La rândul său, Renault a vândut 65.000 de vehicule electrice la nivel mondial de la lansarea pe piaţă a modelului Kangoo Z.E. în luna octombrie 2011.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. AGERPRES