"Ideea este să avem o nouă investiţie în fiecare lună", a explicat Francois Dossa.

Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi a anunţat în ianuarie că a înfiinţat un fond cu capital de risc care, în următorii cinci ani, va investi un miliard de dolari, cel mai recent indiciu al încercărilor producătorilor auto de a se adapta la rapida schimbare a industriei prin investiţii în start-up-uri.

Alianţa speră că până în 2022 entitatea va fi cel mai mare fond cu capital de risc din industria auto. În primul an, fondul ar urma să investească 200 de milioane de dolari, iar printre potenţialele ţinte de investiţii se află electrificarea vehiculelor, sistemele autonome şi inteligenţa artificială.

Primele investiţii au fost în firma americană Ionic Materials, care dezvoltă materiale pentru baterii fără cobalt, în compania franceză Kalray, care produce un microprocesor folosit în conducerea vehiculelor autonome, şi în platforma Shift, care cumpără şi vinde maşini la mâna a doua. 

Alliance Ventures colaborează cu laboratoarele de inovaţii, inclusiv cu cel al Universităţii din Tel Aviv, pentru dezvoltarea şi testarea tehnologiilor israeliene.

Fondul este deţinut în proporţie de 40% de Renault SA, 40% de Nissan Motor şi 20% de Mitsubishi Motors Corp.

Obiectivul strategic al fondului îl reprezintă găsirea tehnologiilor care vor fi în viitor parte a noilor servicii de mobilitate, a explicat Dossa, care a adăugat: "Ne aşteptăm să facem profit, dar ideea este că profitul va fi reinvestit în fond".

Bugetul alianţei prevede şi investiţii anuale combinate de cercetare – dezvoltare, în valoare de 8,5 miliarde de euro (10,2 miliarde de dolari).

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

SURSA: Agerpres