Alibaba deschide depozit în România. Potrivit companiei, depozitul va intra în etapa de pregătire a stocurilor dedicate pieței românești încă din acest an, urmând ca primele livrări către clienți să fie efectuate la începutul lui 2025. Estimările indică faptul că centrul logistic va procesa peste 2,5 milioane de comenzi până la sfârșitul anului viitor.
Retailerul turc Trendyol este controlat majoritar de Alibaba
Reprezentanții Trendyol au explicat că deschiderea acestui depozit răspunde cererii în creștere pentru produsele disponibile pe platforma lor, atât în România, cât și în alte țări din regiune. Irem Yılandil, responsabilă de expansiunea internațională a grupului, a subliniat că centrul logistic reprezintă o parte esențială a angajamentului companiei de a investi local și de a crea locuri de muncă. Ea a precizat că acest hub logistic va contribui la eficientizarea operațiunilor și la îmbunătățirea experienței clienților prin livrări mai rapide.
Operațiunile logistice ale noului depozit vor fi gestionate de GXO, lider global în logistică contractuală, printr-un parteneriat pe trei ani. Stefan van Hoof, director pentru Europa Centrală al GXO, a evidențiat importanța optimizării proceselor de retur, menționând că parteneriatul valorifică experiența GXO în domeniul modei pentru a oferi o experiență superioară clienților de e-commerce.
„Pe măsură ce cererea pentru produsele listate pe Trendyol continuă să crească, atât în România, cât și în regiune, dezvoltarea unui hub logistic care să ne apropie de clienți a devenit o prioritate. Acest depozit ne va ajuta să operăm mai eficient și să le oferim clienților noștri acces mai rapid la produsele lor preferate. Centrul logistic din România face parte, totodată, din angajamentul nostru pe termen lung de a investi pe plan local și de a crea locuri de muncă”, a declarat Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group.
Trendyol a intrat pe piața din România cu aplicația în limba română la începutul anului 2024
Trendyol a intrat pe piața din România cu aplicația în limba română la începutul anului 2024, iar rezultatele au fost rapide și impresionante. Platforma a înregistrat cea mai accelerată creștere din Europa Centrală și de Est, marcând un debut puternic pe piața locală.
Prima campanie de Black Friday a companiei în România a generat vânzări de 1,64 milioane de articole, iar investițiile totale în România au depășit 10 milioane de euro. Până la sfârșitul anului 2024, Trendyol și-a propus să atingă un volum comercial de 350 de milioane de dolari, să ajungă la 2 milioane de clienți activi și să proceseze peste 4 milioane de comenzi în regiune.
„Suntem încântați să extindem parteneriatul cu Trendyol și în România, pe lângă operațiunile din Polonia, și să valorificăm expertiza noastră în zona de fashion pentru a oferi o experiență de consum optimă când vine vorba de procesarea comenzilor e-commerce, distribuția omnichannel și logistica retururilor. Angajamentul nostru comun față de principiile ESG, în special în optimizarea proceselor de retur, va fi esențial și reprezintă o componentă cheie a parteneriatului nostru în plină dezvoltare”, a declarat Stefan van Hoof, Director General pentru Europa Centrală, GXO.
Trendyol este deținută în proporție de 76% de Alibaba, restul participațiilor fiind împărțite între investitori importanți precum SoftBank Group (Japonia), General Atlantic (SUA), Qatar Investment Authority și fondul suveran al Abu Dhabi, ADQ. Această structură de acționariat subliniază ambiția globală a companiei de a deveni un lider în comerțul online, în special pe piețele emergente.