Alimentele nu simt criza

Compania de morărit şi panficaţie Titan, preluată aproape integral de austriecii de la LLI Euromills, intenţionează să îşi dubleze reţeaua de distribuţie în perioada de criză economică. Compania de morărit şi panificaţie Titan este unul dintre emitenţii BVB care au urcat semnificativ în clasamentul Contrast de anul trecut. Titan a reuşit să adune 79 de puncte, fiind astfel propulsată de locul 30 pe 6, un salt de 24 de poziţii.  În pofida randamentului real al capita

Compania de morărit şi panficaţie Titan, preluată aproape integral de austriecii de la LLI Euromills, intenţionează să îşi dubleze reţeaua de distribuţie în perioada de criză economică.

Compania de morărit şi panificaţie Titan este unul dintre emitenţii BVB care au urcat semnificativ în clasamentul Contrast de anul trecut. Titan a reuşit să adune 79 de puncte, fiind astfel propulsată de locul 30 pe 6, un salt de 24 de poziţii.  În pofida randamentului real al capitalului de -1,28%, societatea a obţinut un indicator de creştere de 29,07% şi un randament al capitalului propriu de 9,11%. Şi deprecierea cotaţiei Titan de anul trecut a fost mult sub media pieţei, valoarea acţiunii coborând doar 4,96%.

Cifra de afaceri a societăţii alimentare s-a ridicat la 294,4 milioane lei, în creştere cu 23% faţă de 2007, iar profitul net a fost de 9,8 milioane lei, în scădere cu aproximativ 10%. „Diminuarea profitului se explică prin înregistrarea unui rezultat financiar negativ, cauzat de cheltuielile cu dobânzile, în creştere cu 64%”, spune Elena Meier, manager Contrast Management-Consulting. Unul dintre punctele forte ale companiei este nivelul ridicat de integrare a liniei de producţie, de la stocarea cerealelor la morărit, panificaţie, distribuţie şi vânzare. „Datorită acestei integrări, Titan este mai puţin vulnerabilă faţă de factorii conjuncturali, care ar putea afecta doar una dintre verigile lanţului de valoare”, arată Elena Meier. Integrarea liniei de producţie a dus la obţinerea unui rezultat din exploatare în creştere cu 22,9%, nivel apropiat de majorarea cifrei de afaceri.

Investiţii de 10 milioane euro

Pentru anul 2009, compania şi-a propus realizarea unor investiţii în valoare de circa 10 milioane euro pentru extinderea capacităţii de producţie, necesară ca urmare a încheierii unui contract de colaborare cu lanţul de fast-food McDonald’s. Totodată, Titan intenţionează dublarea reţelei de magazine, încurajată de scăderea costurilor de deschidere a unei locaţii din cauza crizei financiare. O modificare semnificativă în acţionariatul Titan s-a petrecut la finele anului trecut, când grupul austriac LLI Euromills a devenit acţionar majoritar cu 97,6% din capitalul social, după ce a preluat pachetul de 30% de la grupul elen Loulis. Preluarea a fost primită bine de investitori, însă pachetul liber la tranzacţionare s-a redus semnificativ şi va urma, probabil, o ofertă publică de preluare.