Agenția de turism Paralela 45 estimează că în 2014 va depăși 1,2 milioane de euro din vânzările pe litoral, în timp ce pe turismul intern vrea să ajungă la peste 2 milioane de euro.
„Aceste previziuni sunt susţinute şi de existenţa celor două agenţii Paralela 45 din Constanţa şi Neptun. În plus, din această luna, vom deschide şi o agenţie la Tulcea, care va deservi turiştii din Delta Dunării”, explică Alin Burcea, preşedinte Paralela 45.
Paralela 45 oferă turiştilor o serie de servicii complementare incluse în costul pachetelor, prin care se doreşte înlesnirea călătoriei şi eliminarea oricăror situaţii neprevăzute. Serviciul de consiliere în turism oferă posibilitatea turiştilor de a primi o vacanţă personalizată în funcţie de criteriile de buget şi destinaţie. Există, de asemenea, un serviciu de asistență şi telefonie de urgenţă care se poate accesa non stop.
Conform datelor agenţiei, şi în acest an s-a observat polarizarea turistică a litoralului. Staţiunea Mamaia rămâne în continuare cea mai preferată de români, având un grad de ocupare de aproximativ 90% anul acesta, numărul turiştilor fiind similar cu cel din 2013, de aproximativ 25.000 persoane. Acest trend s-a concretizat şi în cererile de cazări solicitate în cadrul Paralela 45, unde ponderea a înclinat către litoralul românesc, respectiv staţiunea Mamaia.
„Zona Mamaia Nord, cea mai prolifică din ultimii ani, a fost luată cu asalt de mii de petrecăreţi, care au cheltuit sume impresionante la cluburile din împrejurimi. Această dezvoltare a nordului staţiunii generează acum investiţii în construcții hoteliere. În general turiştii din acest an au preferat să se cazeze în apartamentele din aproprierea cluburilor sau la hotelurile de 4 stele”, Alin Burcea.