”Limitarea comisionului agenţiilor de turism la 10% trebuie desfiinţată din legislaţie. Nu putem vinde acelaşi pachet turistic la două preţuri diferite. La un hotel de pe litoral, de exemplu, ar trebui să vindem cu cash la 1.100 lei şi cu vouchere, la 1.500 lei. Acest lucru nu este normal. Se creează şi probleme tehnice, de soft, la agenţii”, a subliniat Burcea.
Acesta a adăugat că unii oameni vin, pentru achitarea pachetelor turistice, cu vouchere plus bani cash. ”De ce nu se aplică aceeaşi limitare şi în cazul tichetelor de masă? Supermarketurile nu sunt limitate la un anumit adaos comercial pentru cei care plătesc cu tichete de masă”, a mai spus președintele ANAT. Potrivit acestuia, ideea voucherelor de vacanţă este extraordinară, sprijină turismul intern, însă limitarea comisionului la agenţii o face aproape inaplicabilă.
În același timp, o problemă este și faptul că guvernanţii au eliminat ideea ca statul să acorde, în companiile care sunt pe profit, vouchere de vacanţă. ”Adică aceluia care lucrează la stat, într-o regie cu rezultate bune, nu poţi să-i dai vouchere? E mai prost? E mai şchiop? E handicapat? Cred că singurul criteriu care trebuie pus este ca firma, societatea de stat, să aibă profit. De ce să privim statul ca pe o groapă de gunoi a economiei? Adică tot ce e la stat este pierdere?”, a punctat Burcea. În opinia acestuia, piaţa voucherelor de vacanţă ar putea ajunge la 170 milioane de euro la nivel naţional.
Alin Burcea a revenit, zilele trecute, la conducerea ANAT, asociaţie pe care a înfiinţat-o în urmă cu 26 de ani.