Agenda publică din România are o remarcabilă stabilitate, de peste zece ani pe primul loc în agenda publică aflându-se combaterea corupţiei, apoi creşterea nivelul de trai. Sociologul menţionează că, de doi ani, publicul românesc cere trei lucruri, care au fost denumite de sociologi cele trei nule – zero deficite, zero corupţie, zero demagogie -, dar niciun politician actual nu reuşeşte să îndeplinească aceste cerinţe.
"Unii fac deficite enorme şi îndatorează ţara, alţii sunt campioni ai demagogiei, iar unii nu sunt nici demagogi, nici incompetenţi, dar sunt corupţi. De peste doi ani, niciun politician din România nu reuşeşte să obţină constant o încredere semnificativă din partea publicului", adaugă sociologul.
De asemenea, Alin Teodorescu subliniază că mass-media generează creşterea volumului de cunoştinţe, dar nu determină comportamentul electoral.
Întrebat care sunt principalele motive ale neparticipării la vot, Alin Teodorescu a răspuns: "Este o fază istorică. Se va reveni la o participare mai mare (poate 12 – 14 milioane de persoane), după ce dezinteresul faţă de politică îşi va fi epuizat atracţia". Sociologul estimează că între 8,5 şi 10,5 milioane de alegători se vor prezenta la vot, cu ocazia alegerilor parlamentare din acest an.
"Numărul persoanelor nehotărâte să vină la vot şi/ sau nehotărâte în privinţa intenţiei de vot fluctuează destul de mult în perioadele inter-electorale. Am avut situaţii în care procentul nehotărâţilor a depăşit 55%. Pe măsură însă ce se apropie data alegerilor, ponderea nehotărâţilor scade, publicul îşi precizează intenţia de a participa şi intenţia de a vota într-un fel determinat. Totuşi, trebuie să subliniem că în România votează de obicei între 8,5 şi 10,5 milioane de persoane, nu mai multe", a adăugat sociologul.
Întrebat cât de mult influenţează scandalurile de presă opţiunile de vot ale actualului electorat, Alin Teodorescu a răspuns: "În general, mass-media consideră că au o mare influenţă asupra comportamentului electoral. Este eronat. Mass-media contribuie cu informaţie la formarea unei opinii şi la cristalizarea unei atitudini. Mass-media generează creşterea volumului de cunoştinţe, dar nu determină comportamentul electoral. De altfel, se vede şi din evoluţia presei româneşti – mass-media care fac politică au audienţă mică, limitată şi fragilă. Opţiunile pentru alegerile parlamentare din decembrie 2012 s-au cristalizat deja şi sunt vizibile în sondaje"
Alin Teodorescu, sociolog: „Alegătorul român este deosebit de raţional şi foarte greu de păcălit”
30 septembrie 2012, 12:37
Ultima modificare în 30 septembrie 2012, 15:37
Alegătorul român este deosebit de raţional, fără partizanate încăpăţânate, foarte greu de păcălit şi din ce în ce mai neîncrezător în "producţia de vorbe", fie ea de la politicieni sau de la mass-media, afirmă sociologul Alin Teodorescu, într-un interviu publicat de Agerpres.
Etichete: alegeri,
interviu,
vot
Publicat in categoriile: Eveniment
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Eveniment
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Inovație și cercetare la o fabrică de medii de cultură din Călugăreni
- Proteste de amploare în singura ţară europeană care nu a cunoscut criza
- Şeful OPSPI: DD nu a arătat că are banii necesari pentru cumpărarea acţiunilor Oltchim
- MRU, la lansarea Alianţei România Dreaptă: România e mutilată, desfigurată şi strâmbată
- Deutsche Welle: Economiştii – vinovaţii fără vină?
- Un spaniol a câştigat 100 mil. euro la loteria EuroMillions
- Kofi Annan: Tony Blair ar fi putut împiedica războiul din Irak
- O nouă amendă aplicată de Consiliul Concurenţei. Executorii judecătoreşti sancţionaţi cu 130.000 de euro
- Kelemen Hunor crede că a fost o greşeală acceptarea lui Dan Diaconescu la privatizarea Oltchim
- MCSI a semnat contractul de consultanță în vederea privatizării Poștei Române cu KPMG România și Țuca Zbârcea și Asociații